Een newsroom met mensen achter computers die aan het werk zijn

Training newsroom

Hoe zorg je ervoor dat er continu een goed beeld is van wat er in de buitenwereld leeft en wat die buitenwereld over jouw organisatie zegt? Hoe zorg je ervoor dat jouw organisatie de tijd neemt om deze informatie te duiden? En hoe bepaal je uiteindelijk welke actie jouw organisatie moet nemen om de verbinding met je stakeholders te maken?

Een newsroom is de (vaak fysieke) plek binnen de organisatie, waar binnen- en buitenwereld met elkaar in verbinding zijn. Het is de plek waar je luisteren, interactie en contentcreatie op afstemt en de communicatie met en dienstverlening aan stakeholders bevordert.

Voor wie is deze training newsroom?

Deze training is ontwikkeld voor communicatieadviseurs, medewerkers van webcare, communicatiemedewerkers, reputatiemanagers en crisismanagers.

Waarom zou je deze training moeten volgen?

Een newsroom brengt activiteiten samen en er worden afspraken over afstemming en samenwerking gemaakt. De werkzaamheden worden vaak al wel gedaan maar door het vormen van een newsroom ontstaat er synergie. Een andere manier van samenwerken lijkt vaak een kwestie van ‘gewoon’ doen. Daarom is het goed om te trainen in de nieuwe situatie met elkaar te werken.

Over de newsroom training

In de training besteden we aandacht aan de meerwaarde van een newsroom, hoe de werkzaamheden bij elkaar komen en welke contactmomenten bijdragen aan het succes van een newsroom. We gaan aan de hand van voorbeelden en cases aan de slag met de deelnemers en begeleiden de communicatie tussen de deelnemers.

Leerdoelen

Na het volgen van de training weet je:

  • Wat de voordelen zijn van een een newsroom
  • Hoe je met elkaar meerwaarde kunt bereiken
  • Welke valkuilen je kunt vermijden
  • Welke best practices je direct kunt toepassen
  • Welke informatie- en communicatie bijdraagt aan het succes en hoe je die kunt inrichten

Wil je meer weten?

Stel je vraag aan Rob Speekenbrink

of bel: 06 8183 4114