tips voor LinkedIn

Training LinkedInpagina inzetten voor jouw instelling
25 november 2022

Wil je meer weten?

Mail je vraag aan Rob Speekenbrink of bel: 06 8183 4114

Een pagina op LinkedIn van jouw onderwijsinstelling of onderzoeksinstelling is een goed idee. Een showcasepagina voor één of meerdere onderdelen is dat ook. Door middel van pagina’s op LinkedIn kun je in contact zijn met bedrijven (voor stages, financiering etc) en professionals. LinkedIn is voor de arbeidsmarktcommunicatie een belangrijk middel. Veel wetenschappers zijn actief op LinkedIn. Dankzij LinkedIn is de afstand tussen wetenschap en andere professionals een stuk kleiner.

Als je wil weten wat LinkedIn voor onderwijs en onderzoek zou kunnen betekenen kun je ook kiezen voor onze inspiratiesessie LinkedInpagina’s.

Voor wie is deze training?

Deze training is ontwikkeld voor communicatieadviseurs, medewerkers van webcare en communicatiemedewerkers.

Waarom zou je deze training moeten volgen?

Jouw instelling wil graag aan de slag met een professionalisering van het inzetten van LinkedInpagina’s voor onderwijs en onderzoek. Daarbij kun je denken aan:

  • Luisteren (monitoren) op LinkedIn, hoe doe je dat. Inzetten van complexe zoekopdrachten voor thema’s of onderzoeksgerelateerde content
  • Interactie op LinkedIn: Zichtbaar zijn onder content van anderen
  • Variëren in vormen van contentcreatie. LinkedIn kent een groot aantal verschillende contentvormen die allemaal eigen kenmerken hebben
  • In balans brengen van content, aan de hand van een contentplanning
  • Hoe combineer je arbeidsmarkt communicatiedoelen en corporate communicatiedoelen op dezelfde LinkedIn-pagina?
  • Hoe combineer je arbeidsmarkt communicatiedoelen en corporate communicatiedoelen op dezelfde LinkedIn-pagina?

Over de training

In de training LinkedInpagina besteden we aandacht aan de meerwaarde van LinkedInpagina’s en de plek van LinkedIn in de online middelenmix. We gaan aan de hand van voorbeelden en cases aan de slag met de deelnemers en begeleiden de communicatie tussen de deelnemers.

Leerdoelen

Na het volgen van de training weet je:

  • De ins en outs van LinkedInpagina’s en showcasepagina’s voor onderwijs en onderzoek
  • Wat werkt en wat niet werkt op het gebied van luisteren, interactie en contentcreatie
  • Hoe je de kennis in praktijk kunt brengen
  • Hoe LinkedInpagina’s passen in een online middelenmix