Archive

  • All
  • Actueel
  • Diensten
  • Overig
  • Tools

Strategie & Implementatie

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Een online communicatiestrategie (de processen, de afspraken, de workflows, de uitvoering, de tooling ter ondersteuning, etcetera.) is in onze ogen het resultaat van een ontwerpproces.  We werken volgens een ontwerpproces, beginnend met analyse,  met jou aan strategische trajecten op het gebied van online communicatie. Met alleen strategie of beleid ben je er nog niet. Noscura is getraind in het implementeren ervan. Heb...

Interim (project)management

[vc_row][vc_column][vc_column_text] Onze expertise en ervaring, bij jullie over de vloer Met name in de implementatiefase van een nieuwe strategie, of in de uitvoering ervan, kun je handen tekort komen. Je loopt de kans dat de gestelde ambities niet waargemaakt kunnen worden doordat er niet genoeg expertise en tijd aanwezig is in je team om de ambities te verwezenlijken. Op zo’n moment kunnen wij...

Strategie evaluatie

[vc_row][vc_column][vc_column_text] Online communicatie is voortdurend in beweging, dus ook jouw strategie Tijdens de implementatiefase, maar zeker ook erna, vormen nieuwe inzichten en een veranderde situatie input voor een evaluatie. Uitgangspunten, uitwerkingen of de manier waarop een organisatie aan de slag is met online communicatie kunnen veranderen, waardoor we weer even terug moeten naar de ontwerpfase. De evaluatiefase na afronding van de implementatie is...

Implementatie

[vc_row][vc_column][vc_column_text] Leuk al die plannen voor online communicatie - maar nu aan de slag Na de analyse- en de ontwerpfase kunnen we, samen met jou als opdrachtgever, aan de slag om de ontwerpen te implementeren in jouw organisatie. Dat betekent teams samenstellen (soms profielen opstellen en mensen aannemen), instrueren, trainen, social media accounts aanmaken of samenvoegen, kennisbanken of redactiestatuten in gebruik nemen. Het...

Strategie analyse

[vc_row][vc_column][vc_column_text] Van idee, via plan naar praktisch uitvoerbare strategie Een strategische aanpak van online communicatie in een organisatie begint typisch met het praten met belanghebbenden in jouw organisatie. Dat kunnen twee groepen zijn: beleidsmakers en (eind)gebruikers. Beide groepen hebben een eigen aanpak. De eerste heeft baat bij een top-down aanpak (vanuit missie en visie naar strategie) en de tweede een bottom-up (vanuit...