Archive

  • All
  • Actueel
  • Diensten
  • Overig
  • Tools

Online impact as scientist – course description

[vc_row][vc_column width="1/2"][vc_column_text]When scientists participate in online discussions and add their expertise, experience and opinions to a topic, they add real and understandable value to society. Society needs scientists to help make the world a better place.  In this course, we will help you improve your online impact as a scientist. We will show you how to keep up to date on...

Online crisismanagement

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Crisiscommunicatie is een specialisme binnen Public Relations dat zich richt op het beschermen en verdedigen van een individu die of een bedrijf of organisatie dat te maken heeft met een aanzwellende negatieve publieke opinie. Crisiscommunicatie is een samenspel van online luisteren (monitoren), interactie aangaan en contentcreatie. Samen met jullie brengen we deze drie aspecten van online communicatie in een crisissituatie in...

Training online crisismanagement

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Over crisiscommunicatie zijn al veel boeken, literatuur, blogs en ook whitepapers geschreven. Dat gaan wij dus niet ook nog eens doen. Wat we wel doen is een heel praktische training aanbieden specifiek voor communicatieadviseurs bij onderwijsinstellingen. Een training waarin we ingaan op wat een (dreigende) online crisis is en wat die kan betekenen voor jouw organisatie. Wat de rol is...

Strategie analyse

[vc_row][vc_column][vc_column_text] Van idee, via plan naar praktisch uitvoerbare strategie Een strategische aanpak van online communicatie in een organisatie begint typisch met het praten met belanghebbenden in jouw organisatie. Dat kunnen twee groepen zijn: beleidsmakers en (eind)gebruikers. Beide groepen hebben een eigen aanpak. De eerste heeft baat bij een top-down aanpak (vanuit missie en visie naar strategie) en de tweede een bottom-up (vanuit...

Reputatie analyse en management

[vc_row][vc_column][vc_column_text] Analyse en duiding van jouw merk, reputatiepijler en thema’s. Om je (persoonlijke) reputatie te kunnen managen moet je eerst inzicht krijgen in jouw merk, hoe dat wordt ervaren door je stakeholders en met welke thema’s en pijlers jouw merk wordt geassocieerd (en in welke mate). Met behulp van de software van onze partner OBI4wan maken we een nulmeting en analyses van...

Contentcreatie

[vc_row][vc_column][vc_column_text] Maken en publiceren van relevante social media posts  Je kent je stakeholders, hebt een relevant netwerk op een relevant netwerk, je gaat de interactie aan. Maar waar haal je inspiratie vandaan voor het maken van posts die aansluiten bij de verwachtingen van die stakeholders en aansluiten bij de kernwaarden van jouw organisatie? We gaan met je op zoek naar inspiratie door bijvoorbeeld...

Coaching personal branding

[vc_row][vc_column][vc_column_text] Persoonlijke begeleiding van een top-ambassadeur van jouw organisatie Platformen als LinkedIn en Twitter, maar ook Instagram of YouTube, zijn heel geschikt voor het uitdragen van een visie en mening van een vooraanstaand persoon van jouw organisatie. Het verkleint de afstand en stelt de persoon in staat direct interactie aan te gaan. Het ontbreekt echter altijd aan tijd.  We begeleiden en coachen top-ambassadeurs...

Training Online Ambassadeurs

[vc_row][vc_column][vc_column_text] Iedere medewerker een ambassadeur voor je organisatie Het echte inhoudelijke verhaal van een organisatie zit niet alleen bij de afdeling marketing en communicatie, maar bij de medewerkers en (in het geval van een onderwijsinstelling) bij de onderzoekers en studenten of bij vrijwilligers (bij een culturele organisatie). Als elke medewerker, vrijwilliger, onderzoeker of student een ambassadeur zou zijn en als hij of...

Training LinkedIn bedrijfspagina

[vc_row][vc_column][vc_column_text] Opzetten en onderhouden van een pagina voor jouw organisatie op LinkedIn Met een pagina op LinkedIn creëer je de onmisbare aanwezigheid van jouw organisatie of merk op LinkedIn. Het aanmaken van een pagina is één ding, inrichten en optimaliseren is een tweede. Daarna volgt bijhouden en de pagina inzetten om de (persoonlijke) inhoud van jouw organisatie en jouw medewerkers te bundelen.  Noscura...