Archive

  • All
  • Actueel
  • Diensten
  • Overig
  • Tools

Online impact as scientist – course description

[vc_row][vc_column width="1/2"][vc_column_text]When scientists participate in online discussions and add their expertise, experience and opinions to a topic, they add real and understandable value to society. Society needs scientists to help make the world a better place.  In this course, we will help you improve your online impact as a scientist. We will show you how to keep up to date on...

Online crisismanagement

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Crisiscommunicatie is een specialisme binnen Public Relations dat zich richt op het beschermen en verdedigen van een individu die of een bedrijf of organisatie dat te maken heeft met een aanzwellende negatieve publieke opinie. Crisiscommunicatie is een samenspel van online luisteren (monitoren), interactie aangaan en contentcreatie. Samen met jullie brengen we deze drie aspecten van online communicatie in een crisissituatie in...

Trainen webcareteam

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Het is van belang, dat webcare de servicegraad van jouw organisatie verhoogt. Om deze doelstelling te realiseren, bieden wij een training aan voor jullie webcare medewerkers. De training kunnen we bij jullie op locatie uitvoeren maar het kan uiteraard ook online. Elke training van het webcareteam duurt maximaal drie uur.  We bieden deze training aan in combinatie met de webcaretool OBI Engage. Naast...

Training online crisismanagement

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Over crisiscommunicatie zijn al veel boeken, literatuur, blogs en ook whitepapers geschreven. Dat gaan wij dus niet ook nog eens doen. Wat we wel doen is een heel praktische training aanbieden specifiek voor communicatieadviseurs bij onderwijsinstellingen. Een training waarin we ingaan op wat een (dreigende) online crisis is en wat die kan betekenen voor jouw organisatie. Wat de rol is...

Strategie & Implementatie

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Een online communicatiestrategie (de processen, de afspraken, de workflows, de uitvoering, de tooling ter ondersteuning, etcetera.) is in onze ogen het resultaat van een ontwerpproces.  We werken volgens een ontwerpproces, beginnend met analyse,  met jou aan strategische trajecten op het gebied van online communicatie. Met alleen strategie of beleid ben je er nog niet. Noscura is getraind in het implementeren ervan. Heb...

Interim (project)management

[vc_row][vc_column][vc_column_text] Onze expertise en ervaring, bij jullie over de vloer Met name in de implementatiefase van een nieuwe strategie, of in de uitvoering ervan, kun je handen tekort komen. Je loopt de kans dat de gestelde ambities niet waargemaakt kunnen worden doordat er niet genoeg expertise en tijd aanwezig is in je team om de ambities te verwezenlijken. Op zo’n moment kunnen wij...

Strategie evaluatie

[vc_row][vc_column][vc_column_text] Online communicatie is voortdurend in beweging, dus ook jouw strategie Tijdens de implementatiefase, maar zeker ook erna, vormen nieuwe inzichten en een veranderde situatie input voor een evaluatie. Uitgangspunten, uitwerkingen of de manier waarop een organisatie aan de slag is met online communicatie kunnen veranderen, waardoor we weer even terug moeten naar de ontwerpfase. De evaluatiefase na afronding van de implementatie is...

Implementatie

[vc_row][vc_column][vc_column_text] Leuk al die plannen voor online communicatie - maar nu aan de slag Na de analyse- en de ontwerpfase kunnen we, samen met jou als opdrachtgever, aan de slag om de ontwerpen te implementeren in jouw organisatie. Dat betekent teams samenstellen (soms profielen opstellen en mensen aannemen), instrueren, trainen, social media accounts aanmaken of samenvoegen, kennisbanken of redactiestatuten in gebruik nemen. Het...

Strategie analyse

[vc_row][vc_column][vc_column_text] Van idee, via plan naar praktisch uitvoerbare strategie Een strategische aanpak van online communicatie in een organisatie begint typisch met het praten met belanghebbenden in jouw organisatie. Dat kunnen twee groepen zijn: beleidsmakers en (eind)gebruikers. Beide groepen hebben een eigen aanpak. De eerste heeft baat bij een top-down aanpak (vanuit missie en visie naar strategie) en de tweede een bottom-up (vanuit...

Chatbots in de klantenservice

[vc_row][vc_column][vc_column_text] Een bot die ook na 5 uur en in het weekend antwoorden geeft Het hebben van online klantenservice is natuurlijk leuk en klantvriendelijk maar je wil niet 24 uur per dag en 7 dagen in de week een team moeten bemensen. Gelukkig kunnen we een bot ontwerpen, bouwen en integreren met jouw online klantenservice. Een bot die (standaard) antwoorden kan geven...