Team Noscura

Dit is Noscura, ontwerpers van online communicatie. In al ons werk zijn de drie aspecten van online communicatie verweven: luisteren – interactie- contentcreatie. Omdat in onze visie online monitoring, proactieve en reactieve webcare en relevante content elkaar altijd versterken.

Wij werken voor onderwijsinstellingen, onderzoeksinstellingen, kennisintensieve organisaties, culturele en non-profit instellingen.

We kunnen snel schakelen, beschikken over een sterk analyserend vermogen, zijn gedreven en beschikken over een gezonde dosis humor en creativiteit.

Noscura is in 2015 opgericht door Karlijn de Wit en Rob Speekenbrink. Beide ontwerpers met een hart voor marketing, communicatie en online. Karlijn en Rob delen de passie voor werken met organisatie waar kennis een belangrijke rol speelt, organisaties waar de waarde van online communicatie nog geen gegeven is.

Karlijn de Wit

Mede-oprichter

Doorgaan tot het goed is, altijd positief, echt luisteren, nieuwe dingen uitproberen, analytisch, kritisch, altijd op de hoogte van trends, public speaker, lekker buiten sporten, op de knieën in eigen moestuin, fietsen.

Lisa Niehoff

Lisa Niehoff

Social Media Specialist

Jongste telg, altijd nieuwe platformen uitproberen, behulpzaam, b2b én b2c, klanten gaan altijd voor, JCI Nederland, natuurliefhebber, regelmatig saunabezoeker, kattenvrouwtje, boeknerd.

Rob Speekenbrink

Rob Speekenbrink

Mede-oprichter

Ontwerper van online communicatie, rasoptimist, (opzettelijk) naïef, op een ander been zetten, service verlenen is reputatie managen, soms kort door de bocht, direct, in gedachten verzonken, op het zeepkistje staan, public speaker, creatieveling, onderwijsinstellingen, theaterliefhebber, doorzetter, fervent museumbezoeker, geocaching.

Fedde van der Spoel

Accountmanager cultuur

Graag online en graag offline, netwerker. Theaterbezoeker/theatermaker. Geboren in Groningen en daarom nuchter. Al het grootste deel van zijn leven Rotterdammer en dus ook doener. Leest en zingt poëzie, en speelt gitaar.

Liv Kooijmans

Enthousiasmeur

Opgeleid in Design for Interaction. Pure passie voor ontwerpen, interactie en coaching. Enthousiast, ondernemend en creatief.

Teatske

Teatske Greijdanus

Communicatie adviseur

My main motivation to do anything is ‘going forward’. I like to learn and do things I never did before. I get energy from exploring and coming up with new ideas and big plans. I enjoy creating stories, both in word and graphic. My story, your story, anyone’s story. This is why I like to work in communication. To listen and help you to tell your story, to be enthusiastic (I can’t help it), turn your ideas into a strategic plan, structurize, set goals (aim high) and encourage you to succeed.

Shirley de Wit

Blogger

Els van Barneveld

Blogger, gespecialiseerd in het middelbaar onderwijs

Mirjam Verloop

Blogger, gespecialiseerd in musea en onderwijs

Mike Spaans

Online specialist

Kim Raven

Consultant

Al online sinds 2006 toen ik mijn eerste domeinnaam registreerde en een pivot-blog begon en in 2008 startte ik met Twitter. Online communicatie, online monitoring en social media moeten wat mij betreft altijd onderdeel zijn van een (corporate) communicatieplan. Clichés die wél kloppen: je bent nooit te oud om te leren, meten is weten en intern beginnen is extern winnen.

,,

Noscura is een professioneel bedrijf met vakinhoudelijke en professionele team leden. De samenwerking met de communicatie adviseur, Teatske Greijdanus was erg prettig. Teatske is enorm gemotiveerd, daadkrachtig en heeft veel kennis van de kunst wereld, welke voor het project Highlight Delft een pre is. Noscura heeft voor Highlight Delft een sterke communicatiestrategie met bijbehorende doelgroepen analyse neergelegd. Het meedenken aan een meerjarige ambitie/plan voor Highlight Delft was erg gewenst en gaf een duidelijke richting voor de communicatie strategie voor de editie van Highlight Delft 2020. Er is samen met de ontwerper, onder begeleiding van Noscura, een sterke identiteit neergezet. In de toekomst zal Noscura moeten nadenken over hoe om te gaan/ samen te werken met opdrachten aan ontwerpers vanuit een marketing en communicatie strategie als onderdeel van een projectteam (wie is opdracht gever). De afronding van het project is zeer professioneel. Noscura staat open voor verbeteringen en schroomt niet om feedback aan de organisatie mee te geven voor komende edities, waarvoor dank! De hoeveelheid werk voor Highlight Delft 2020 en bijkomende flexibiliteit, inzet en motivatie vanuit Noscura was boven verwachting. Voor een volgende editie zal Highlight Delft graag weer samenwerken met Noscura!

,,

NosCura heeft ons zeer goed geholpen met social media, zowel strategie als uitvoering, van tekst en design tot campagne voeren en bereik inkopen. Ze snappen de wereld van onderzoek en onderwijs, hebben een prettige manier van samenwerken en staan voor kwaliteit en effectiviteit. (Translated by Google) NosCura has helped us very well with social media, both strategy and implementation, from text and design to campaigning and buying reach. They understand the world of research and education, have a pleasant way of working together and stand for quality and effectiveness.

,,

Karlijn is een vriendelijke en overtuigende professional. In een aantal sessies heeft zij mij inzicht gegeven in wat social media kunnen betekenen voor mij en onze organisatie.

,,

Wageningen University & Research heeft samengewerkt met Noscura voor de implementatie van OBI Engage en OBI Brandmonitor. Noscura heeft daarbij de implementatie van de nieuwe tool in de organisatie begeleid. Daarbij hebben ze niet alleen betrokken medewerkers getraind en wegwijs gemaakt in de tool maar ook intensief meegedacht bij de inrichting van de tool. Hun kennis en jarenlange ervaring op het gebied van online communicatie en social media is daarbij van grote toegevoegde waarde. Deze actieve en betrokken houding hebben we als zeer positief ervaren. Noscura is daarbij echt een kennis en sparringpartner wat het eindresultaat zeer ten goede komt.

,,

Noscura heeft SOMT University of Physiotherapy geholpen met diverse Google Adwords campagnes. Ze hebben ons hierbij geadviseerd over de strategie en geholpen met de uitvoering. Dit is de tweede keer dat ze ons helpen met Google Adwords en tot nu toe zijn we erg tevreden met de resultaten. De samenwerking met Noscura is erg prettig: ze zijn transparant over wat ze kunnen betekenen, hebben zeker verstand van zaken en zijn altijd bereikbaar voor toelichting. Kortom, Noscura is een fijne samenwerkingspartner die wij zeker aanbevelen!

,,

Ik ben zeer tevreden over de samenwerking met Noscura. Noscura heeft in diverse settings onze lectoren van Hogeschool Rotterdam geholpen om hun online profilering te verbeteren. De aanpak van Noscura is er steeds op gericht om inzicht te geven en concrete handvatten te bieden; dat werkt goed! Het is fijn samenwerken; ze hebben actuele kennis, veel ervaring en komen de afspraken na. Kortom: pragmatische aanpak met diepgang.

,,

Noscura hielp ons fantastisch met de restyling van onze accounts en aanwezigheid op onze sociale media. We moesten vier organisaties samenvoegen, en dat was een hele uitdaging. Karlijn de Wit kwam met advies en een implementatieplan, hielp bij de uitvoering van het plan en gaf zowel het communicatieteam als onze collega's nuttig advies en training. Ze was heel duidelijk over het budget en werd altijd op tijd geleverd. Haar bescheiden manier van werken en interactie met alle belanghebbenden heeft ons echt geholpen in dit proces.

,,

De professionals van Noscura hebben hun sporen verdiend in de social media bij TU Delft. Dat merk je aan de gedegen aanpak, en tegelijk out of the box denken. Rob en Karlijn zijn door de wol geverfd met de uiteenlopende organisaties en samenwerkingsvormen. Voor Hogeschool Rotterdam hebben ze de verschillende geslaagde pilots opgezet en sessies verzorgd op dit vakgebied. Vanuit die hoedanigheid kunnen we Noscura aanbevelen, zowel in de advisering als 'hands on' begeleiden van de uitvoer.