Neem contact met ons op


Karlijn:
06 4247 3080


Rob:
06 8183 4114


Lisa: 
06 2218 8613

 

Relevant voor jou

  • Allen
  • Content creatie
  • ebook
  • Interactie
  • Luisteren
  • Musea
  • OBI4wan
  • Onderwijs
  • Overig
  • Strategie

Appen met je toekomstige middelbare school, de toekomst?

Tussen de miljarden berichten die elke dag verzonden worden via WhatsApp kun je tegenwoordig ook steeds vaker appjes vinden tussen groep 8 leerlingen en middelbare scholen. Speciaal voor leerlingen uit groep 8 kun je namelijk als middelbare school tamelijk eenvoudig gebruik maken van WhatsApp. Tijdens mijn werk op een middelbare school heb ik gemerkt dat het leerlingen uit groep 8 niet...

4 Lessen uit het Mauritshuis

Het is altijd fijn als organisaties een kijkje in de keuken willen bieden. In dit geval was ik te gast bij een lezing van Koen Brakenhoff, Hoofd Marketing van het Mauritshuis. Zijn hele verhaal was interessant, maar ik heb er vier belangrijke lessen uit gedestilleerd die ook van toepassing op andere musea en organisaties. 1. Durf te kiezen Stel: je hebt binnen...

IGTV voor universiteiten

De mogelijkheden van WhatsApp voor musea

Lokale overheid, scholen en supermarkten maken steeds meer gebruik van WhatsApp als kanaal voor klantcontact. In de cultuursector gebeurt dat nog niet zo veel. Is WhatsApp ook voor musea en andere culturele instellingen een goede manier om contact te houden met de bezoekers, potentiële bezoekers en degene die het museum net bezocht hebben? In Nederland maken 11,5 miljoen mensen gebruik van...

Weg met Facebook

Bye bye Facebookpagina Noscura

Een aantal weken geleden hebben we de bedrijfspagina van Noscura op Facebook gedeactiveerd. Best een opmerkelijke actie voor een online communicatiebureau, vonden wij ook. Toch is het volkomen logisch en staan we voor 100% achter deze stap. In dit blog het antwoord op de vraag: “waarom?” We vinden het belangrijk om naar onze eigen marketing en communicatie te kijken zoals we...

Haal meer uit de online verkoop van tickets

Waar het voor een bezoek aan een toneelvoorstelling of een concert heel gewoon is om vooraf online een ticket te kopen, is dat voor een bezoek aan een museum veel minder. Tenminste, dat leert een kort onderzoek in mijn omgeving. Terwijl de online ticketverkoop een goede aanleiding kan zijn om een relatie op te bouwen met bezoekers. Er zijn natuurlijk verschillen....

Verslag inspiratiesessie 11 oktober

De wereld van de online communicatie is een wereld die nooit stilstaat. Maar hoe blijf je bij? En hoe haak je goed in op de ontwikkelingen? Het zijn belangrijke vragen om bij stil te staan als de agenda’s doorgaans zo goed gevuld zijn. Daarom organiseerde Noscura een inspiratiemiddag voor communicatieprofessionals uit het onderwijs. Zo’n 40 mensen kwamen kennis en inspiratie...

IGTV voor universiteiten

Instagram TV: een nieuwe kijk op video

Eind juni 2018 lanceerde Instagram IGTV, een nieuw video platform waar je, naast een aantal andere functionaliteiten, vooral lange video’s kunt uploaden en bekijken. Voor die tijd was 1 minuut aan video de max en die komen gewoon op je profiel en in de tijdlijn van je volgers terecht. IGTV is echt een aparte omgeving met alleen video content. Wat...

De online wereld van museumnacht(en)

Op zaterdag 6 oktober 2018 openen musea en andere cultuurinstellingen voor Museumnacht Den Haag en Voorburg van 20:00 tot 01:00 hun deuren. “Prikkel je zintuigen en ontdek cultureel Den Haag zoals je het nog nooit hebt gezien. Pikant, spannend en soms een tikkeltje ondeugend” is op de website te lezen. Op 3 november volgt de museumnacht in Amsterdam. Museumnachten zijn...