Neem contact met ons op


Karlijn:
06 4247 3080


Rob:
06 8183 4114


Lisa: 
06 2218 8613

 

Relevant voor jou

VR in musea

Virtual Reality: andere werkelijkheden in musea

Nieuwe technologie in het museum. Eerder kon je al lezen over augmented reality (AR). In dit artikel staat virtual reality (VR) centraal. Aan de hand van een aantal persoonlijke ervaringen, lees je meer over toepassingen van VR in het museum. Een andere werkelijkheid Met VR lijkt het...

Vacature: Online communicatie consultant

Noscura groeit! En daarom zijn we op zoek naar een strategische denker en doener voor #teamNoscura. Over de functie Als online communicatie consultant bijt je je vast in de uitdagingen van onze klanten. Als ontwerper van online communicatie analyseer je, adviseer je en begeleid je implementatietrajecten. Je...

Jongeren en YouTube

Jongeren en YouTube: ook in het museum

Jongeren kijken graag naar bewegende beelden. Bijna 92 procent van de jongeren kijkt video’s of filmpjes via een video sharing service, zoals YouTube. Een groot deel van hen kijkt regelmatig vlogs van bekende YouTubers. Als museum wil je misschien graag meer jongeren aanspreken. En heb...

4 Lessen uit het Mauritshuis

Het is altijd fijn als organisaties een kijkje in de keuken willen bieden. In dit geval was ik te gast bij een lezing van Koen Brakenhoff, Hoofd Marketing van het Mauritshuis. Zijn hele verhaal was interessant, maar ik heb er vier belangrijke lessen uit gedestilleerd...

IGTV voor universiteiten

De mogelijkheden van WhatsApp voor musea

Lokale overheid, scholen en supermarkten maken steeds meer gebruik van WhatsApp als kanaal voor klantcontact. In de cultuursector gebeurt dat nog niet zo veel. Is WhatsApp ook voor musea en andere culturele instellingen een goede manier om contact te houden met de bezoekers, potentiële bezoekers...

Weg met Facebook

Bye bye Facebookpagina Noscura

Een aantal weken geleden hebben we de bedrijfspagina van Noscura op Facebook gedeactiveerd. Best een opmerkelijke actie voor een online communicatiebureau, vonden wij ook. Toch is het volkomen logisch en staan we voor 100% achter deze stap. In dit blog het antwoord op de vraag:...

Haal meer uit de online verkoop van tickets

Waar het voor een bezoek aan een toneelvoorstelling of een concert heel gewoon is om vooraf online een ticket te kopen, is dat voor een bezoek aan een museum veel minder. Tenminste, dat leert een kort onderzoek in mijn omgeving. Terwijl de online ticketverkoop een...

Verslag inspiratiesessie 11 oktober

De wereld van de online communicatie is een wereld die nooit stilstaat. Maar hoe blijf je bij? En hoe haak je goed in op de ontwikkelingen? Het zijn belangrijke vragen om bij stil te staan als de agenda’s doorgaans zo goed gevuld zijn. Daarom organiseerde...