WUR Mediamonitor

WUR Mediamonitor

WUR Mediamonitor

Mediamonitor voor Wageningen University & Research

Voor Wageningen University & Research maakten we een mediamonitor met online en offline data van 2020. Een mediamonitor is een rapport in huisstijl waarin we data in context plaatsen.

Wageningen University & Research (WUR) wil graag een analyse maken van de reputatie van de universiteit en die vergelijken met die van andere instellingen. Ook wil WUR weten hoe men praat over de universiteit in relatie tot een aantal thema’s.

We maakten een analyse van online en offline data over het jaar 2020. Daarvoor gebruiken we de OBI Brand Monitor. De mediamonitor is opgemaakt in de huisstijl van WUR. De universiteit kiest er voor om een aantal relevante Sustainable Development Goals (SDG) te gebruiken als thema. Door dit te doen kunnen we volumes, impact en bereik meten van communicatie over onderwijs en onderzoek in relatie tot een of meerdere SDG’s.

We verrijken de analyse van beschikbare data door de data in de context te plaatsen. Wat veroorzaakt een piek in volume? Welk maatschappelijk onderwerp heeft invloed on de reputatie en hoe? Welke onderzoeken hebben veel impact in relatie tot een thema?

WUR mediamonitor
Info
Datum:

1 juni 2021

Categorie:

Mediamonitoring, OBI Brand Monitor, Reputatie-analyse en -management