VU Amsterdam – mediamonitor

VU Amsterdam – mediamonitor

VU Amsterdam – mediamonitor

Inzicht in je mediawaarde draagt bij aan het online activeren van je medewerkers met VU Amsterdam

Met VU Amsterdam maakten wij een overzichtelijke mediamonitor waarin we online en offline data van 2019 verzamelden. Deze data hebben we gerelateerd aan wetenschappelijke en onderwijsgerelateerde actualiteit of maatschappelijke gebeurtenissen.

Hierdoor krijgt de VU inzicht in hun mediawaarde door hoe, waarom, hoe vaak, met wie en waar de universiteit midden in het nieuws heeft gestaan. Ze zetten online actieve medewerkers in het zonnetje en sporen anderen aan ook publiciteit te zoeken.

De VU Amsterdam neemt via Noscura zowel de OBI Brand Monitor als OBI Engage af. Hiermee kan de VU zelfstandig webcare doen en analyses uitvoeren. Het duiden van de data in de rapporten gaat nog een stap verder. Door de data te analyseren en te relateren aan nieuws, engagement, sentimenten en wat andere instellingen doen krijg je inzicht in de rol die de VU speelt in “het nieuws”.

We maakten de mediamonitor op in de huisstijl van VU Amsterdam en maakten er een leesbaar geheel van. Een rapport dat de medewerkers van de VU kunnen delen binnen de organisatie.

We maakten samen met VU Amsterdam een versie van hun mediamonitor waaruit we strategische informatie hebben verwijderd. Bekijk deze versie

Info

Datum:

27 januari 2020

Categorie:

Mediamonitor, Reputatie-analyse en -management