OBI Engage en OBI Brand Monitor bij Wageningen University & Research

OBI Engage en OBI Brand Monitor bij Wageningen University & Research

OBI Engage en OBI Brand Monitor bij Wageningen University & Research

De juiste tools maken online communicatie makkelijker én leuker

Wageningen University & Research heeft ons heeft gevraagd om samen een complete sets tools voor reputatiemanagement, webcare, contentcreatie en (offline) monitoring te implementeren. Door deze in te zetten kan de universiteit een actieve bijdrage leveren aan de bevestiging en verbetering van haar reputatie.

De missie van WUR: “To explore the potential of nature to improve the quality of life” is ambitieus, de reputatie is groot. De WUR heeft ons gevraagd samen met hen het traject te doorlopen om een complete sets tools voor reputatiemanagement, webcare, contentcreatie en (offline) monitoring te implementeren, in te richten en gebruikers te trainen. 

Met de tools als hulpmiddel kan de universiteit monitoren, interactie aangaan en content plannen waardoor ze een actieve bijdrage leveren aan de bevestiging en verbetering van haar reputatie.

Wageningen University & Research (WUR) is al jaren erg actief op het gebied van webcare (met studenten) en contentcreatie. Ze hebben een dagelijkse “middentafel” waar ze de communicatie-acties van de dag doorspreken. Een newsroom waar persvoorlichters, social media en beleid samenkomt. Noscura traint met regelmaat de studenten in het webcareteam.

Om de online reputatie goed te kunnen monitoren en de middentafel van gerichte informatie te kunnen voorzien heeft Wageningen University & Research (WUR) in 2020 gekozen voor de combinatie OBI Brand Monitor (monitoren) en OBI Engage (interactie) gekozen. Met deze combinatie is naast het samenbrengen van online en RTV data een aanzienlijke vermindering van het aantal tools doorgevoerd.

Noscura helpt WUR bij het inrichten, in gebruik nemen en optimaliseren van beide tools. Daarnaast trainen we alle gebruikers. We linken de tools aan de communicatiestrategie van WUR en aan hun reputatiepijlers.

Info
Datum:

12 maart 2020

Categorie:

OBI4wan, Online media monitoring, Strategie & Implementatie, Webcare