Online in contact komen met studiekiezers – zo is elke dag een open dag
In het voorjaar van 2020 hebben wij zo’n 70 studenten van Hogeschool Rotterdam getraind in het geven van een goede Live Q&A via Instagram.
Met het plotseling wegvallen van alle fysieke voorlichtingsmomenten koos Hogeschool Rotterdam ervoor om, in een mix van andere online middelen, studentambassadeurs van de opleidingen Instagram Live sessies te laten hosten op het centrale Instagram-account van de hogeschool. Tijdens deze sessies vertelden studenten uit eigen ervaring over hun opleiding en beantwoordden zij live vragen van de studiekiezers die de sessie volgenden.
Hogeschool Rotterdam zag het belang van een goede voorbereiding en daarin hebben wij met hen samengewerkt. Met veel plezier hebben we wekelijks een klein groepje studenten getraind en een bijbehorende handleiding verzorgd. Door zo’n training te organiseren en de studenten online bij elkaar te roepen konden we kennis overdragen, vragen beantwoorden en ook de betrokkenheid bij het project vergroten.
In de training hebben we zowel aandacht besteed aan ‘hoe organiseer je een technisch goede Insta Live’ als aan ‘wat ga je vertellen, hoe bouw je je sessie op’. Hierdoor gingen de studenten zelfverzekerd hun sessie in. Iedereen had de techniek onder controle, wist wat hij/zij wilde vertellen en wist hoe om te gaan met de binnenkomende vragen. Zo ontstond er ruimte om echt contact te maken met de studiekiezer.
Deze website maakt gebruik van cookies, zodat wij u de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in uw browser en voert functies uit zoals het herkennen van u wanneer u terugkeert naar onze website en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de website u het meest interessant en nuttig vindt.
U kunt al uw cookie-instellingen aanpassen door naar de tabbladen aan de linkerkant te gaan.
Strikt Noodzakelijke Cookies
Strikt Noodzakelijke Cookies moeten te allen tijde worden ingeschakeld, zodat wij uw voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.
Als u deze cookie uitschakelt, kunnen we uw voorkeuren niet opslaan. Dit betekent dat elke keer dat u deze website bezoekt, u cookies weer moet inschakelen of uitschakelen.
Cookies van derden
Deze website gebruikt Google Analytics om anonieme informatie te verzamelen, zoals het aantal bezoekers van de site en de meest populaire pagina's.
Deze website gebruikt LinkedIn Insights om anonieme informatie te verzamelen, zoals het verwijzingen vanaf dat platform naar onze website.
Deze website gebruikt Hotjar om anonieme informatie te verzamelen, zoals het gedrag van bezoekers op specifieke pagina's van deze website.
Door deze cookie ingeschakeld te houden, kunnen we onze website verbeteren.
Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in, zodat we uw voorkeuren kunnen opslaan! p>