Archive

  • All
  • Actueel
  • Diensten
  • Overig
  • Tools

ROC Mondriaan – Inspiratiesessie

Hoe kun je als school goed en kwalitatief monitoren? Noscura verzorgde met ROC Mondriaan een inspiratiesessie waarin we hen aan de hand van voorbeelden tips en concrete handvatten konden geven. Ook hebben we met hen en met OBI Engage naar online monitoring gekeken. Vraagstukken die aan de orde kwamen waren onder andere hoe je als communicatie-adviseur te werk gaat. Wat is de...

Radboud Universiteit – Social media richtlijnen

[vc_row][vc_column][vc_column_text]De Radboud Universiteit universiteit timmert al jaren aan de weg als het gaat om innovatief en klantgericht gebruik van social media voor al haar stakeholders. Om voorop te blijven lopen besteden ze regelmatig aandacht aan het scherp houden van de strategie en uitvoering van het gebruiken van data, webcare en contentcreatie. De Nijmeegse universiteit vroeg ons feedback te geven op de...

Chatbots in de klantenservice

[vc_row][vc_column][vc_column_text] Een bot die ook na 5 uur en in het weekend antwoorden geeft Het hebben van online klantenservice is natuurlijk leuk en klantvriendelijk maar je wil niet 24 uur per dag en 7 dagen in de week een team moeten bemensen. Gelukkig kunnen we een bot ontwerpen, bouwen en integreren met jouw online klantenservice. Een bot die (standaard) antwoorden kan geven...

Online klantenservice met WhatsApp for Business

[vc_row][vc_column][vc_column_text] [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width="2/3"][vc_column_text]Appen met een organisatie is de standaard in klantcontact geworden. WhatsApp for Business is de oplossing voor jouw organisatie., maar vergt wel aanpassingen in jouw organisatie en heeft ook technische gevolgen.  We verzorgen de techniek via OBI Engage van OBI4wan waarmee jouw klantenserviceteam gebruik kan maken van één WhatsApp nummer en passend bij de webcare-procedures die al van kracht zijn...

Integreren klantenservice

[vc_row][vc_column][vc_column_text] Van webcare naar integrale klantenservice, online en offline Webcare / online klantenservice en fysieke klantenservice komen steeds dichter bij elkaar te liggen. Je wil immers dat je klanten dezelfde indruk krijgen en hetzelfde geholpen worden bij een balie als op je sociale media. Je wil dat een vraag gesteld kan worden via WhatsApp en je wil ook dat het antwoord eenduidig...

Webcare procedures

[vc_row][vc_column][vc_column_text]In webcare en customer care is het maken van afspraken essentieel. De mensen die het eerste contact hebben met je klanten, de front-office, zijn degene die namens je organisatie het woord voeren en de klant helpen met de vraag die ze hebben - wat die vraag ook is. Het contact is het visitekaartje van je organisatie en het succes van...

Organiseren webcare

[vc_row][vc_column][vc_column_text] Een webcareteam in jouw organisatie, wat komt daar bij kijken?   Online klantenservice gaat vaak verder dan service bij een balie, via email of aan de telefoon, maar heeft daar uiteraard wel raakvlakken mee. We analyseren de situatie bij jouw organisatie, stellen richtlijnen op voor het inrichten van webcare en het team. We doen voorstellen voor bemensing van het team en schetsen...

ROC West-Brabant

ROC West-Brabant – Implementatie customer care

Zo’n 22.000 leerlingen en studenten volgen bij ROC West-Brabant hun opleiding, zo’n 2500 medewerkers zijn daarvoor dagelijks in touw. Het ROC is de verbindende schakel in het geheel. In het najaar van 2018 heeft Noscura een advies uitgebracht met online communicatie ambities voor ROC West-Brabant. Vanuit dit advies zijn deelprojecten opgesteld. Het eerste project waar het ROC mee aan de slag...

ROC West-Brabant

ROC West-Brabant – OBI Engage

Zo’n 22.000 leerlingen en studenten volgen bij ROC West-Brabant hun opleiding, zo’n 2500 medewerkers zijn daarvoor dagelijks in touw. Het ROC is de verbindende schakel in het geheel. Het ROC werkt met OBI Engage van OBI4wan om het online gesprek rondom de school en al haar opleidingen te kunnen monitoren en daar direct de interactie op aan te kunnen gaan. De...

Maastricht University

Maastricht University – Analyse en advies social media

Maastricht University is de meest internationale universiteit van Nederland en is met haar 16.300 studenten en 4.300 medewerkers nog steeds groeiende. De universiteit onderscheidt zich door haar innovatieve onderwijsmodel, internationale karakter en multidisciplinaire benadering van onderzoek en onderwijs. In de loop van de jaren was er bij de universiteit een mix van social media accounts ontstaan. Via deze accounts werd content...