Archive

  • All
  • Actueel
  • Diensten
  • Overig
  • Tools
WUR Mediamonitor

WUR Mediamonitor

[vc_row][vc_column][mkdf_section_title title_text="Mediamonitor voor Wageningen University & Research" text_align="left" text_color="#81d742" text_size="24"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Voor Wageningen University & Research maakten we een mediamonitor met online en offline data van 2020. Een mediamonitor is een rapport in huisstijl waarin we data in context plaatsen.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Wageningen University & Research (WUR) wil graag een analyse maken van de reputatie van de universiteit en die vergelijken met die van andere...

TU Delft Global – Implementatie communicatiestrategie

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Het TU Delft Global Initiative is een thematische clustering van onderzoek aan de TU Delft. Noscura heeft samen met Delft Global een communicatiestrategie opgezet waarin ‘momenten’ sturend zijn in de communicatie. Naast deze contentcreatie is er ook een behoefte uitgesproken om te luisteren en interactie aan te gaan met relevante doelgroepen. In dit traject is middels een zestal sessies richting gegeven...

Online crisismanagement

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Crisiscommunicatie is een specialisme binnen Public Relations dat zich richt op het beschermen en verdedigen van een individu die of een bedrijf of organisatie dat te maken heeft met een aanzwellende negatieve publieke opinie. Crisiscommunicatie is een samenspel van online luisteren (monitoren), interactie aangaan en contentcreatie. Samen met jullie brengen we deze drie aspecten van online communicatie in een crisissituatie in...

ROC Mondriaan – Inspiratiesessie

Hoe kun je als school goed en kwalitatief monitoren? Noscura verzorgde met ROC Mondriaan een inspiratiesessie waarin we hen aan de hand van voorbeelden tips en concrete handvatten konden geven. Ook hebben we met hen en met OBI Engage naar online monitoring gekeken. Vraagstukken die aan de orde kwamen waren onder andere hoe je als communicatie-adviseur te werk gaat. Wat is de...

WUR – monitoring- en webcaretools

De juiste tools maken online communicatie makkelijker én leuker Wageningen University & Research heeft ons heeft gevraagd om samen een complete sets tools voor reputatiemanagement, webcare, contentcreatie en (offline) monitoring te implementeren. Door deze in te zetten kan de universiteit een actieve bijdrage leveren aan de bevestiging en verbetering van haar reputatie. De missie van WUR: “To explore the potential of nature to...

Quadraam – OBI Engage

Onderwijsgroep Quadraam neemt via ons een licentie af voor webcaretool OBI Engage af. Zij gebruiken de tool voor het monitoren en analyseren van hun scholengemeenschap. Hoe komen de scholen in de media? Wat wordt er gesproken? Is er crisissituatie gaande? De scholen zelf hebben geen ruimte voor een eigen communicatie-adviseur. OBI Engage ondersteunt Quadraam bij het real life inzicht verkrijgen van...

Witteveen en Bos – Reputatiemeting

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Met Advies- en Ingenieursbureau Witteveen en Bos heeft Noscura een analyse gemaakt van de online reputatie van het bureau in de markt(en) waarin zij actief zijn. In samenwerking met OBI4wan hebben we een zogenaamde nulmeting gedaan. Hierin hebben we onder andere volumes, platformen, onderwerpen en thema's aan elkaar gerelateerd zodat een mooi beeld is ontstaan van de online reputatie.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]...

VU Amsterdam – mediamonitor

Inzicht in je mediawaarde draagt bij aan het online activeren van je medewerkers met VU Amsterdam Met VU Amsterdam maakten wij een overzichtelijke mediamonitor waarin we online en offline data van 2019 verzamelden. Deze data hebben we gerelateerd aan wetenschappelijke en onderwijsgerelateerde actualiteit of maatschappelijke gebeurtenissen....

Chatbots in de klantenservice

[vc_row][vc_column][vc_column_text] Een bot die ook na 5 uur en in het weekend antwoorden geeft Het hebben van online klantenservice is natuurlijk leuk en klantvriendelijk maar je wil niet 24 uur per dag en 7 dagen in de week een team moeten bemensen. Gelukkig kunnen we een bot ontwerpen, bouwen en integreren met jouw online klantenservice. Een bot die (standaard) antwoorden kan geven...

Online klantenservice met WhatsApp for Business

[vc_row][vc_column][vc_column_text] [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width="2/3"][vc_column_text]Appen met een organisatie is de standaard in klantcontact geworden. WhatsApp for Business is de oplossing voor jouw organisatie., maar vergt wel aanpassingen in jouw organisatie en heeft ook technische gevolgen.  We verzorgen de techniek via OBI Engage van OBI4wan waarmee jouw klantenserviceteam gebruik kan maken van één WhatsApp nummer en passend bij de webcare-procedures die al van kracht zijn...