Archive

  • All
  • Actueel
  • Diensten
  • Overig
  • Tools

LDE Universities – online campagnes

[vc_row][vc_column][vc_column_text]De ambities van Leiden-Delft-Erasmus Universities zijn vertaald naar een maatschappelijke thema’s die aansluiten bij de internationale, nationale en regionale maatschappelijke agenda's en ontwikkelingsdoelen. Om deze verschillende thema’s aan LDE te binden, is Noscura gevraagd om meerdere campagnes op te zetten. [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Noscura heeft als projectleider gezorgd voor de scope en ontwerp van de campagnes, het aansturen van de ontwerper voor beeldmateriaal, het...

Erkennen en Waarderen

Erkennen & Waarderen van wetenschap en wetenschappers

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Voor een consortium van VSNU, KNAW, NFU, NWO en ZonMW leveren we een bijdrage aan de communicatie rondom het landelijke programma ‘Erkennen en Waarderen’. Bij dit samenwerkingsverband zijn alle Nederlandse universiteiten, de onderzoeksfinanciers en de universitaire medisch centra betrokken. Samen streven de deelnemers naar een eerlijkere en modernere manier van het erkennen en het waarderen van wetenschap en wetenschappers. Minder nadruk...

TU Delft Global – Implementatie communicatiestrategie

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Het TU Delft Global Initiative is een thematische clustering van onderzoek aan de TU Delft. Noscura heeft samen met Delft Global een communicatiestrategie opgezet waarin ‘momenten’ sturend zijn in de communicatie. Naast deze contentcreatie is er ook een behoefte uitgesproken om te luisteren en interactie aan te gaan met relevante doelgroepen. In dit traject is middels een zestal sessies richting gegeven...

UKB – communicatiestrategie en middelenmix

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Het samenwerkingsverband van universiteitsbibliotheken en de Koninklijke Bibliotheek (UKB) bestaat uit dertien universiteitsbibliotheken en de Koninklijke Bibliotheek. Het UKB samenwerkingsverband ondersteunt en versnelt wetenschappelijke vooruitgang door onderlinge expertises te verdelen, te concentreren en te verbinden in (inter)nationale netwerken.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Met het samenwerkingsverband van Nederlandse Universiteitsbibliotheken en de Koninklijke bibliotheek (UKB) heeft Noscura de nieuw geformuleerde ambities verscherpt en omgezet in een communicatiestrategie...

LDE universities – uitgangspunten communicatie

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Leiden-Delft-Erasmus Universities (LDE) is een strategische alliantie van de  Universiteit Leiden, TU Delft en Erasmus Universiteit Rotterdam. De drie universiteiten werken vanuit een gezamenlijke visie en doelstellingen samen in onderzoek en onderwijs. [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Samen met Katja Hoiting, communicatieadviseur van de Leiden-Delft-Erasmus (LDE) alliantie, onderzochten wij hoe LDE ‘corporate’ en de verschillende onderzoekscentra elkaar kunnen versterken, onder andere in hun online communicatie. Op...

WUR – monitoring- en webcaretools

De juiste tools maken online communicatie makkelijker én leuker Wageningen University & Research heeft ons heeft gevraagd om samen een complete sets tools voor reputatiemanagement, webcare, contentcreatie en (offline) monitoring te implementeren. Door deze in te zetten kan de universiteit een actieve bijdrage leveren aan de bevestiging en verbetering van haar reputatie. De missie van WUR: “To explore the potential of nature to...

Quadraam – OBI Engage

Onderwijsgroep Quadraam neemt via ons een licentie af voor webcaretool OBI Engage af. Zij gebruiken de tool voor het monitoren en analyseren van hun scholengemeenschap. Hoe komen de scholen in de media? Wat wordt er gesproken? Is er crisissituatie gaande? De scholen zelf hebben geen ruimte voor een eigen communicatie-adviseur. OBI Engage ondersteunt Quadraam bij het real life inzicht verkrijgen van...

Highlight 2020

Highlight Delft – festival communicatie

Highlight Delft is een festival die de innovatieve stad Delft als haar platform gebruikt om installaties te presenteren op het raakvlak van kunst en technologie. Loop langs een route en ontdek ruim 15 unieke locaties door het Delftse stadscentrum en de TU Delft campus....

Witteveen en Bos – Reputatiemeting

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Met Advies- en Ingenieursbureau Witteveen en Bos heeft Noscura een analyse gemaakt van de online reputatie van het bureau in de markt(en) waarin zij actief zijn. In samenwerking met OBI4wan hebben we een zogenaamde nulmeting gedaan. Hierin hebben we onder andere volumes, platformen, onderwerpen en thema's aan elkaar gerelateerd zodat een mooi beeld is ontstaan van de online reputatie.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]...

Radboud Universiteit – Social media richtlijnen

[vc_row][vc_column][vc_column_text]De Radboud Universiteit universiteit timmert al jaren aan de weg als het gaat om innovatief en klantgericht gebruik van social media voor al haar stakeholders. Om voorop te blijven lopen besteden ze regelmatig aandacht aan het scherp houden van de strategie en uitvoering van het gebruiken van data, webcare en contentcreatie. De Nijmeegse universiteit vroeg ons feedback te geven op de...