Archive

  • All
  • Actueel
  • Diensten
  • Overig
  • Tools
WUR Mediamonitor

WUR Mediamonitor

[vc_row][vc_column][mkdf_section_title title_text="Mediamonitor voor Wageningen University & Research" text_align="left" text_color="#81d742" text_size="24"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Voor Wageningen University & Research maakten we een mediamonitor met online en offline data van 2020. Een mediamonitor is een rapport in huisstijl waarin we data in context plaatsen.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Wageningen University & Research (WUR) wil graag een analyse maken van de reputatie van de universiteit en die vergelijken met die van andere...

Online crisismanagement

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Crisiscommunicatie is een specialisme binnen Public Relations dat zich richt op het beschermen en verdedigen van een individu die of een bedrijf of organisatie dat te maken heeft met een aanzwellende negatieve publieke opinie. Crisiscommunicatie is een samenspel van online luisteren (monitoren), interactie aangaan en contentcreatie. Samen met jullie brengen we deze drie aspecten van online communicatie in een crisissituatie in...

Training online crisismanagement

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Over crisiscommunicatie zijn al veel boeken, literatuur, blogs en ook whitepapers geschreven. Dat gaan wij dus niet ook nog eens doen. Wat we wel doen is een heel praktische training aanbieden specifiek voor communicatieadviseurs bij onderwijsinstellingen. Een training waarin we ingaan op wat een (dreigende) online crisis is en wat die kan betekenen voor jouw organisatie. Wat de rol is...

LDE universities – uitgangspunten communicatie

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Leiden-Delft-Erasmus Universities (LDE) is een strategische alliantie van de  Universiteit Leiden, TU Delft en Erasmus Universiteit Rotterdam. De drie universiteiten werken vanuit een gezamenlijke visie en doelstellingen samen in onderzoek en onderwijs. [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Samen met Katja Hoiting, communicatieadviseur van de Leiden-Delft-Erasmus (LDE) alliantie, onderzochten wij hoe LDE ‘corporate’ en de verschillende onderzoekscentra elkaar kunnen versterken, onder andere in hun online communicatie. Op...

VU Amsterdam – mediamonitor

Inzicht in je mediawaarde draagt bij aan het online activeren van je medewerkers met VU Amsterdam Met VU Amsterdam maakten wij een overzichtelijke mediamonitor waarin we online en offline data van 2019 verzamelden. Deze data hebben we gerelateerd aan wetenschappelijke en onderwijsgerelateerde actualiteit of maatschappelijke gebeurtenissen....

TU Delft Global Initiative – Online communicatiestrategie

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Het TU Delft Global Initiative is een thematische clustering van onderzoek aan de TU Delft. Het initiatief streeft naar het zoeken naar concrete oplossingen voor wereldwijde problemen, door het inzetten van de kennis en expertise van onderzoekers van de universiteit en in samenwerking met (lokale) partners. Wij hebben samen met TU Delft Global Initiative een nieuwe strategie ontworpen voor de online...

Strategie analyse

[vc_row][vc_column][vc_column_text] Van idee, via plan naar praktisch uitvoerbare strategie Een strategische aanpak van online communicatie in een organisatie begint typisch met het praten met belanghebbenden in jouw organisatie. Dat kunnen twee groepen zijn: beleidsmakers en (eind)gebruikers. Beide groepen hebben een eigen aanpak. De eerste heeft baat bij een top-down aanpak (vanuit missie en visie naar strategie) en de tweede een bottom-up (vanuit...

Reputatie analyse en management

[vc_row][vc_column][vc_column_text] Analyse en duiding van jouw merk, reputatiepijler en thema’s. Om je (persoonlijke) reputatie te kunnen managen moet je eerst inzicht krijgen in jouw merk, hoe dat wordt ervaren door je stakeholders en met welke thema’s en pijlers jouw merk wordt geassocieerd (en in welke mate). Met behulp van de software van onze partner OBI4wan maken we een nulmeting en analyses van...