Archive

  • All
  • Actueel
  • Diensten
  • Overig
  • Tools

Radboud Universiteit – Social media richtlijnen

[vc_row][vc_column][vc_column_text]De Radboud Universiteit universiteit timmert al jaren aan de weg als het gaat om innovatief en klantgericht gebruik van social media voor al haar stakeholders. Om voorop te blijven lopen besteden ze regelmatig aandacht aan het scherp houden van de strategie en uitvoering van het gebruiken van data, webcare en contentcreatie. De Nijmeegse universiteit vroeg ons feedback te geven op de...

TU Delft Global Initiative – Online communicatiestrategie

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Het TU Delft Global Initiative is een thematische clustering van onderzoek aan de TU Delft. Het initiatief streeft naar het zoeken naar concrete oplossingen voor wereldwijde problemen, door het inzetten van de kennis en expertise van onderzoekers van de universiteit en in samenwerking met (lokale) partners. Wij hebben samen met TU Delft Global Initiative een nieuwe strategie ontworpen voor de online...

Implementatie

[vc_row][vc_column][vc_column_text] Leuk al die plannen voor online communicatie - maar nu aan de slag Na de analyse- en de ontwerpfase kunnen we, samen met jou als opdrachtgever, aan de slag om de ontwerpen te implementeren in jouw organisatie. Dat betekent teams samenstellen (soms profielen opstellen en mensen aannemen), instrueren, trainen, social media accounts aanmaken of samenvoegen, kennisbanken of redactiestatuten in gebruik nemen. Het...

NWO

NWO – Analyse en advies social media inzet

De Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek zorgt voor kwaliteit en vernieuwing in de wetenschap en bevordert de impact ervan op de maatschappij. De hoofdtaak is het financieren van wetenschappelijk onderzoek aan Nederlandse publieke onderzoeksinstellingen, in het bijzonder de universiteiten. Het NWO-domein Exacte en Natuurwetenschappen is in 2017 ontstaan uit een bundeling van zeven disciplines. Noscura heeft een analyse uitgevoerd om tot...

KNAW

KNAW – Interim social media manager

Voor een periode van zes maanden heeft Noscura een interim oplossing geboden voor het KNAW Humanities Cluster. In deze periode heeft Noscura het actief plaatsen van content op de social media kanalen op zich genomen. We hebben ook een analyse uitgevoerd van de processen en werkzaamheden op het gebied van online communicatie binnen het cluster. We hebben een advies uitgebracht...

SOMT University of Physiotherapy – Google Adwords Campagne

SOMT University of Physiotherapy beoogt alle fysiotherapeuten en artsen in Nederland op te leiden tot specialisten op het gebied van het menselijk bewegen. Door HBO- en universitair onderwijs te combineren met onderzoek en expertise zijn ze hét startpunt van duurzame en verantwoorde zorg op hoog niveau en volwaardig gesprekspartner binnen een multidisciplinaire en academische setting. Samen met SOMT heeft Noscura een Google...

Erasmus

LDE Centres – Workshops social media-strategie

Binnen het samenwerkingsverband Leiden - Delft - Erasmus werken de drie universiteiten TU Delft, Universiteit Leiden en Erasmus Universiteit Rotterdam vanuit een gezamenlijke visie en gezamenlijke doelstellingen op specifieke terreinen. Deze onderzoeksterreinen zijn geclusterd in LDE Centres. In een tweetal workshops heeft Noscura de communicatiemedewerkers van deze centres geïnspireerd en geactiveerd om op een social media strategie en plan van aanpak...

Maastricht University

Maastricht University – Analyse en advies social media

Maastricht University is de meest internationale universiteit van Nederland en is met haar 16.300 studenten en 4.300 medewerkers nog steeds groeiende. De universiteit onderscheidt zich door haar innovatieve onderwijsmodel, internationale karakter en multidisciplinaire benadering van onderzoek en onderwijs. In de loop van de jaren was er bij de universiteit een mix van social media accounts ontstaan. Via deze accounts werd content...

Universiteit Utrecht – Analyse en advies social media

Voor het team Corporate Communicatie van de hebben we een advies uitgebracht voor het social media beleid en strategie. We hebben de de huidige social media-activiteiten geanalyseerd en verschillende interviews gedaan in organisatie. In ons advies hebben voor de universiteit we een stip op de horizon geschetst. Deze langetermijnvisie hebben we vervolgens vertaald naar de eerste concrete stappen die het...