Archive

  • All
  • Actueel
  • Diensten
  • Overig
  • Tools

LDE Universities – online campagnes

[vc_row][vc_column][vc_column_text]De ambities van Leiden-Delft-Erasmus Universities zijn vertaald naar een maatschappelijke thema’s die aansluiten bij de internationale, nationale en regionale maatschappelijke agenda's en ontwikkelingsdoelen. Om deze verschillende thema’s aan LDE te binden, is Noscura gevraagd om meerdere campagnes op te zetten. [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Noscura heeft als projectleider gezorgd voor de scope en ontwerp van de campagnes, het aansturen van de ontwerper voor beeldmateriaal, het...

WUR Mediamonitor

WUR Mediamonitor

[vc_row][vc_column][mkdf_section_title title_text="Mediamonitor voor Wageningen University & Research" text_align="left" text_color="#81d742" text_size="24"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Voor Wageningen University & Research maakten we een mediamonitor met online en offline data van 2020. Een mediamonitor is een rapport in huisstijl waarin we data in context plaatsen.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Wageningen University & Research (WUR) wil graag een analyse maken van de reputatie van de universiteit en die vergelijken met die van andere...

Online crisismanagement

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Crisiscommunicatie is een specialisme binnen Public Relations dat zich richt op het beschermen en verdedigen van een individu die of een bedrijf of organisatie dat te maken heeft met een aanzwellende negatieve publieke opinie. Crisiscommunicatie is een samenspel van online luisteren (monitoren), interactie aangaan en contentcreatie. Samen met jullie brengen we deze drie aspecten van online communicatie in een crisissituatie in...

Hogeschool Rotterdam – Instagram Live sessies

Online in contact komen met studiekiezers - zo is elke dag een open dag In het voorjaar van 2020 hebben wij zo'n 70 studenten van Hogeschool Rotterdam getraind in het geven van een goede Live Q&A via Instagram. Met het plotseling wegvallen van alle fysieke voorlichtingsmomenten koos Hogeschool Rotterdam ervoor om, in een mix van andere online middelen, studentambassadeurs van de opleidingen...

Training online crisismanagement

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Over crisiscommunicatie zijn al veel boeken, literatuur, blogs en ook whitepapers geschreven. Dat gaan wij dus niet ook nog eens doen. Wat we wel doen is een heel praktische training aanbieden specifiek voor communicatieadviseurs bij onderwijsinstellingen. Een training waarin we ingaan op wat een (dreigende) online crisis is en wat die kan betekenen voor jouw organisatie. Wat de rol is...

LDE universities – uitgangspunten communicatie

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Leiden-Delft-Erasmus Universities (LDE) is een strategische alliantie van de  Universiteit Leiden, TU Delft en Erasmus Universiteit Rotterdam. De drie universiteiten werken vanuit een gezamenlijke visie en doelstellingen samen in onderzoek en onderwijs. [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Samen met Katja Hoiting, communicatieadviseur van de Leiden-Delft-Erasmus (LDE) alliantie, onderzochten wij hoe LDE ‘corporate’ en de verschillende onderzoekscentra elkaar kunnen versterken, onder andere in hun online communicatie. Op...

Highlight 2020

Highlight Delft – festival communicatie

Highlight Delft is een festival die de innovatieve stad Delft als haar platform gebruikt om installaties te presenteren op het raakvlak van kunst en technologie. Loop langs een route en ontdek ruim 15 unieke locaties door het Delftse stadscentrum en de TU Delft campus....

Witteveen en Bos – Reputatiemeting

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Met Advies- en Ingenieursbureau Witteveen en Bos heeft Noscura een analyse gemaakt van de online reputatie van het bureau in de markt(en) waarin zij actief zijn. In samenwerking met OBI4wan hebben we een zogenaamde nulmeting gedaan. Hierin hebben we onder andere volumes, platformen, onderwerpen en thema's aan elkaar gerelateerd zodat een mooi beeld is ontstaan van de online reputatie.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]...

VU Amsterdam – mediamonitor

Inzicht in je mediawaarde draagt bij aan het online activeren van je medewerkers met VU Amsterdam Met VU Amsterdam maakten wij een overzichtelijke mediamonitor waarin we online en offline data van 2019 verzamelden. Deze data hebben we gerelateerd aan wetenschappelijke en onderwijsgerelateerde actualiteit of maatschappelijke gebeurtenissen....