Archive

  • All
  • Actueel
  • Diensten
  • Overig
  • Tools

Online crisismanagement

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Crisiscommunicatie is een specialisme binnen Public Relations dat zich richt op het beschermen en verdedigen van een individu die of een bedrijf of organisatie dat te maken heeft met een aanzwellende negatieve publieke opinie. Crisiscommunicatie is een samenspel van online luisteren (monitoren), interactie aangaan en contentcreatie. Samen met jullie brengen we deze drie aspecten van online communicatie in een crisissituatie in...

ROC Mondriaan – Inspiratiesessie

Hoe kun je als school goed en kwalitatief monitoren? Noscura verzorgde met ROC Mondriaan een inspiratiesessie waarin we hen aan de hand van voorbeelden tips en concrete handvatten konden geven. Ook hebben we met hen en met OBI Engage naar online monitoring gekeken. Vraagstukken die aan de orde kwamen waren onder andere hoe je als communicatie-adviseur te werk gaat. Wat is de...

WUR – monitoring- en webcaretools

De juiste tools maken online communicatie makkelijker én leuker Wageningen University & Research heeft ons heeft gevraagd om samen een complete sets tools voor reputatiemanagement, webcare, contentcreatie en (offline) monitoring te implementeren. Door deze in te zetten kan de universiteit een actieve bijdrage leveren aan de bevestiging en verbetering van haar reputatie. De missie van WUR: “To explore the potential of nature to...

Quadraam – OBI Engage

Onderwijsgroep Quadraam neemt via ons een licentie af voor webcaretool OBI Engage af. Zij gebruiken de tool voor het monitoren en analyseren van hun scholengemeenschap. Hoe komen de scholen in de media? Wat wordt er gesproken? Is er crisissituatie gaande? De scholen zelf hebben geen ruimte voor een eigen communicatie-adviseur. OBI Engage ondersteunt Quadraam bij het real life inzicht verkrijgen van...

Webcare procedures

[vc_row][vc_column][vc_column_text]In webcare en customer care is het maken van afspraken essentieel. De mensen die het eerste contact hebben met je klanten, de front-office, zijn degene die namens je organisatie het woord voeren en de klant helpen met de vraag die ze hebben - wat die vraag ook is. Het contact is het visitekaartje van je organisatie en het succes van...

Mediamonitoring

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Met behulp van mediamonitoring software van OBI4Wan (OBI Brand Monitor en OBI Engage) maken we een analyse van een casus of een merk in een bepaalde periode. We analyseren vervolgens de uitschieters, bijzondere berichten, zoomen in op de influencers of op het sentiment. Je ontvangt van ons een uitgebreid rapport van deze analyse. De analyse kunnen we vervolgens handen en...

TMO Fashion Business School – OBI Engage

TMO Fashion Business School is het hart van de fashion branche op het gebied van kennisontwikkeling en kennisoverdracht met als doel: het leveren van vernieuwende inzichten en vernieuwende commerciële managers die de fashion branche substantieel een stap verder kunnen brengen. Dit wordt gerealiseerd door young professionals op te leiden voor de branche. TMO wil de fashion branche, de thema’s die er...

VU Amsterdam

VU Amsterdam – OBI Engage en OBI Brand Monitor

De VU is ambitieus in wetenschappelijk onderzoek en onderwijs en stimuleert de vrije en open communicatie van ideeën. De VU staat voor universele universitaire waarden als academische vrijheid en onafhankelijkheid. De universiteit werkt met OBI Engage van OBI4wan om het online gesprek rondom de universiteit en al haar opleidingen te kunnen monitoren en daar direct de interactie op aan te kunnen...

Hanzehogeschool – OBI Engage

​De Hanzehogeschool Groningen is de oudste multisectorale hogeschool van Nederland. In 2018 viert zij haar 220-jarig bestaan. Met vestigingen in Groningen, Assen, Leeuwarden en Amsterdam telt de hogeschool 28.432 studenten en 3.280 medewerkers. De hogeschool werkt met OBI Engage van OBI4wan om het online gesprek rondom de school en al haar opleidingen te kunnen monitoren en daar direct de interactie op...

Radboud Universiteit

Radboud Universiteit – OBI Engage

De Radboud Universiteit is een brede, internationaal georiënteerde en studentgerichte onderzoeksuniversiteit. De universiteit werkt met OBI Engage en WhatsApp van OBI4wan om het online gesprek rondom de universiteit, al haar opleidingen en onderzoeksthema’s te kunnen monitoren en daar direct de interactie op aan te kunnen gaan. De tool wordt ook ingezet voor content publicatie over verschillende social media accounts. Noscura zorgt voor...