Archive

  • All
  • Actueel
  • Diensten
  • Overig
  • Tools

LDE Universities – online campagnes

[vc_row][vc_column][vc_column_text]De ambities van Leiden-Delft-Erasmus Universities zijn vertaald naar een maatschappelijke thema’s die aansluiten bij de internationale, nationale en regionale maatschappelijke agenda's en ontwikkelingsdoelen. Om deze verschillende thema’s aan LDE te binden, is Noscura gevraagd om meerdere campagnes op te zetten. [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Noscura heeft als projectleider gezorgd voor de scope en ontwerp van de campagnes, het aansturen van de ontwerper voor beeldmateriaal, het...

WUR Mediamonitor

WUR Mediamonitor

[vc_row][vc_column][mkdf_section_title title_text="Mediamonitor voor Wageningen University & Research" text_align="left" text_color="#81d742" text_size="24"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Voor Wageningen University & Research maakten we een mediamonitor met online en offline data van 2020. Een mediamonitor is een rapport in huisstijl waarin we data in context plaatsen.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Wageningen University & Research (WUR) wil graag een analyse maken van de reputatie van de universiteit en die vergelijken met die van andere...

Erkennen en Waarderen

Erkennen & Waarderen van wetenschap en wetenschappers

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Voor een consortium van VSNU, KNAW, NFU, NWO en ZonMW leveren we een bijdrage aan de communicatie rondom het landelijke programma ‘Erkennen en Waarderen’. Bij dit samenwerkingsverband zijn alle Nederlandse universiteiten, de onderzoeksfinanciers en de universitaire medisch centra betrokken. Samen streven de deelnemers naar een eerlijkere en modernere manier van het erkennen en het waarderen van wetenschap en wetenschappers. Minder nadruk...

TU Delft Global – Implementatie communicatiestrategie

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Het TU Delft Global Initiative is een thematische clustering van onderzoek aan de TU Delft. Noscura heeft samen met Delft Global een communicatiestrategie opgezet waarin ‘momenten’ sturend zijn in de communicatie. Naast deze contentcreatie is er ook een behoefte uitgesproken om te luisteren en interactie aan te gaan met relevante doelgroepen. In dit traject is middels een zestal sessies richting gegeven...

UKB – communicatiestrategie en middelenmix

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Het samenwerkingsverband van universiteitsbibliotheken en de Koninklijke Bibliotheek (UKB) bestaat uit dertien universiteitsbibliotheken en de Koninklijke Bibliotheek. Het UKB samenwerkingsverband ondersteunt en versnelt wetenschappelijke vooruitgang door onderlinge expertises te verdelen, te concentreren en te verbinden in (inter)nationale netwerken.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Met het samenwerkingsverband van Nederlandse Universiteitsbibliotheken en de Koninklijke bibliotheek (UKB) heeft Noscura de nieuw geformuleerde ambities verscherpt en omgezet in een communicatiestrategie...

Online crisismanagement

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Crisiscommunicatie is een specialisme binnen Public Relations dat zich richt op het beschermen en verdedigen van een individu die of een bedrijf of organisatie dat te maken heeft met een aanzwellende negatieve publieke opinie. Crisiscommunicatie is een samenspel van online luisteren (monitoren), interactie aangaan en contentcreatie. Samen met jullie brengen we deze drie aspecten van online communicatie in een crisissituatie in...

Trainen webcareteam

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Het is van belang, dat webcare de servicegraad van jouw organisatie verhoogt. Om deze doelstelling te realiseren, bieden wij een training aan voor jullie webcare medewerkers. De training kunnen we bij jullie op locatie uitvoeren maar het kan uiteraard ook online. Elke training van het webcareteam duurt maximaal drie uur.  We bieden deze training aan in combinatie met de webcaretool OBI Engage. Naast...

ROC Mondriaan – Inspiratiesessie

Hoe kun je als school goed en kwalitatief monitoren? Noscura verzorgde met ROC Mondriaan een inspiratiesessie waarin we hen aan de hand van voorbeelden tips en concrete handvatten konden geven. Ook hebben we met hen en met OBI Engage naar online monitoring gekeken. Vraagstukken die aan de orde kwamen waren onder andere hoe je als communicatie-adviseur te werk gaat. Wat is de...

Alles-in-1

Alles-in-1 – trainingen

Ambassadeurstrainingen werken het beste als ze afgestemd zijn op de vaardigheden en voorkeuren van het team Alles-in-1 bestaat uit een groep bevlogen educatie professionals die je perfect kan inzetten als online ambassadeur van de organisatie. Tijdens een training zijn we met hen aan de slag gegaan om het online ambassadeurschap via LinkedIn in te zetten vanuit hun eigen kracht, vaardigheden en...

Hogeschool Rotterdam – Instagram Live sessies

Online in contact komen met studiekiezers - zo is elke dag een open dag In het voorjaar van 2020 hebben wij zo'n 70 studenten van Hogeschool Rotterdam getraind in het geven van een goede Live Q&A via Instagram. Met het plotseling wegvallen van alle fysieke voorlichtingsmomenten koos Hogeschool Rotterdam ervoor om, in een mix van andere online middelen, studentambassadeurs van de opleidingen...