Whitepapers

Noscura / Kennis / Whitepapers

We delen graag onze kennis met jou. We hebben daarom een aantal whitepapers geschreven over uiteenlopende onderwerpen. Je kunt ze downloaden door je naam en e-mailadres achter te laten. We gebruiken je gegevens om je te vragen wat je van het whitepaper vond 🙂

In 10 stappen naar een newsroom – De newsroom als kloppend hart van jouw organisatie

Hoe zorg je ervoor dat er continu een goed beeld is van wat er in de buitenwereld leeft en wat er over jouw organisatie wordt gezegd?

Hoe zorg je ervoor dat er binnen jouw organisatie tijd wordt genomen om deze
informatie te duiden? En hoe bepaal je uiteindelijk welke actie ondernomen moet worden om de verbinding met je stakeholders te maken?

Het samenwerken tussen diverse disciplines – communicatie, dienstverlening en data-analyse – vanuit verschillende rollen in een newsroom, biedt hiervoor een inmiddels bewezen effectieve oplossing. In dit whitepaper geven we jou, als communicatieprofessional in de publieke sector, tien concrete stappen waarmee je een newsroom kunt opbouwen die past bij jouw organisatie.

Reputatiepijlers Nationale Wetenschapsagenda

In dit whitepaper hebben we een methode ontwikkeld om een relatie te leggen tussen de routes van de Nationale Wetenschapsagenda en onderzoek dat wordt uitgevoerd door Nederlandse universiteiten. Door middel van deze methode maken we maatschappelijke waarde van onderzoek meetbaar doordat we gebruik maken van mediawaarde.

We hebben bij het ontwikkelen van deze methode gebruik gemaakt van de OBI Brand Monitor.