#NoscuraVerbindt

#NoscuraVerbindt, dé (digitale) bijeenkomst over online communicatie in het onderwijs en onderzoek?

#NoscuraVerbindt is meer dan alleen luisteren. Je doet nieuwe nieuwe ideeën op door met je collega’s van andere onderwijsinstellingen te praten en ervaringen uit te wisselen. Wij delen uiteraard onze inzichten en faciliteren het gesprek rondom een relevant thema.
We doen dit omdat we van elkaar kunnen leren en elkaar kunnen inspireren.

Samen kijken we vooruit en naar hoe online communicatie zich razendsnel ontwikkelt, naar beschikbare online tools, naar wat werkt en naar hoe je online communicatie in kunt zetten bij een onderwijsinstelling. Echt verbinden dus.

Donderdag 21 april – Tussen aanmelden en inschrijven

Wanneer: Donderdag 21 april 2022
Tijd: 15:30u. – 17.00u.
Plaats: online

Hoe blijf je goed in contact met aankomend bachelorstudenten tussen aanmelden en inschrijven?

Met het aanmelden voor een bacheloropleiding is voor velen de keuze voor die opleiding nog niet definitief. Juist in de periode tussen het aanmelden en de echte start van de opleiding is het contact tussen de startende student en de instelling cruciaal.

In deze periode hebben startende studenten namelijk verschillende vragen en twijfels. Het is aan de onderwijsinstellingen om de twijfels weg te nemen en hen hulp en ondersteuning te bieden bij het bevestigen van hun keuze voor jouw onderwijsinstelling.

Hoe houd je hen geïnteresseerd en verbonden? Hoe houd je hen vast als de student door verschillend diensten van de organisatie geholpen wordt? Hoe help je hen met admistratieve vragen en ook met onderwerpen als het leven als student en over het volgen van onderwijs? Hoe optimaliseer je dit proces?

In de komende #NoscuraVerbindt praten we over de uitdagingen tussen aanmelding en inschrijving met medewerkers van marketing, communicatie en onderwijsondersteuning van mbo, hbo en wo instellingen.

Hoe pakt een instelling deze periode aan en kunnen we van elkaar leren? We zijn benieuwd naar jullie ervaringen, oplossingen en natuurlijk ook naar de uitdagingen. Uiteraard hebben wij een aantal suggesties maar zijn zeker op zoek naar jullie cases – goed of minder goed – en andere input voor een mooie discussie en uitwisseling van ideeën.

Ben jij erbij? Let op, de plekken zijn beperkt dus schrijf je snel in.

Let op: de sessies worden niet opgenomen en zijn daarom niet achteraf te bekijken. Dit zorgt voor de vertrouwelijkheid van de gesprekken. Wil je meedoen in het gesprek? Zorg dan dat je erbij bent.

Tekst

Tekst

Gerelateerde tools
OBI4wan-weblogo_v2
OBI Engage

Tool voor webcare, content publishing en online monitoring. lees meer

OBI4wan-weblogo_v2
OBI Brand Monitor

Een geavanceerde tool voor realtime mediamonotoring en reputatiemanagement. lees meer

OBI4wan-weblogo_v2
OBI Bots

Chatbots voor een efficiënte 24/7 klantenservice. lees meer

OBI4wan-weblogo_v2
Live Chat

Snel via je website in contact met je (potentiële) klant. lees meer

Unibuddy-Logo-03-Mint-RGB-HiRes
Unibuddy

De software voor het faciliteren van het gesprek tussen student en studiekiezer. lees meer

SIPR_19-0299_SoWorker_logo_RGB
SoWorker

Snel en eenvoudig je medewerkers betrekken bij het delen van jouw social content. lees meer

WhatsApp_Logo_8
WhatsApp for Business

Eenvoudig communiceren via WhatsApp met je (potentiële) klanten. lees meer

Gerelateerde blogs
Gerelateerde testimonials

Highlight Delft

Noscura is een professioneel bedrijf met vakinhoudelijke en professionele team leden. De samenwerking met de communicatie adviseur, Teatske Greijdanus was erg prettig. Teatske is enorm gemotiveerd, daadkrachtig en heeft veel kennis van de kunst wereld, welke voor het project Highlight Delft een pre is. Noscura heeft voor Highlight Delft een sterke communicatiestrategie met bijbehorende doelgroepen analyse neergelegd. Het meedenken aan een meerjarige ambitie/plan voor Highlight Delft was erg gewenst en gaf een duidelijke richting voor de communicatie strategie voor de editie van Highlight Delft 2020. Er is samen met de ontwerper, onder begeleiding van Noscura, een sterke identiteit neergezet. In de toekomst zal Noscura moeten nadenken over hoe om te gaan/ samen te werken met opdrachten aan ontwerpers vanuit een marketing en communicatie strategie als onderdeel van een projectteam (wie is opdracht gever). De afronding van het project is zeer professioneel. Noscura staat open voor verbeteringen en schroomt niet om feedback aan de organisatie mee te geven voor komende edities, waarvoor dank! De hoeveelheid werk voor Highlight Delft 2020 en bijkomende flexibiliteit, inzet en motivatie vanuit Noscura was boven verwachting. Voor een volgende editie zal Highlight Delft graag weer samenwerken met Noscura!

Anouk de Ruiter - managing director Highlight Delft