Evenementen Hét evenement over online communicatie voor onderwijs en onderzoek

We broeden op een nieuw evenement: hét evenement over online communicatie voor onderwijs en onderzoek.
Van elkaar leren door met elkaar over online communicatie in onderwijs en onderzoek in gesprek te gaan. Dat kan gaan over strategie, over aanpak, over implementatie maar ook over ervaringen die je met elkaar wil en kunt delen.
Noscura faciliteert en doet actief mee aan het gesprek door online en offline kleine en grotere evenementen te organiseren.
We broeden op een nieuw evenement: hét evenement over online communicatie voor onderwijs en onderzoek.
Hoe populair is mijn universiteit of hogeschool in vergelijking met andere onderwijsinstellingen? Die honderd clicks op mijn bericht, is dat nou veel, weinig, kan dat beter?
Hoe blijf je goed in contact met aankomend bachelorstudenten tussen aanmelden en inschrijven? Met het aanmelden voor een bacheloropleiding is voor velen de keuze voor die opleiding nog niet definitief.
Social media lijkt steeds negatiever te worden. Je ziet mensen die op Twitter en Instagram anonieme accounts gebruiken om negatief te kunnen posten.
Onderzoek van Markteffect toont aan dat zo’n 46% van de Nederlanders weleens naar een podcast luistert, wat neerkomt op zo’n 6,4 miljoen Nederlanders.
We weten inmiddels wel dat het een populair kanaal is onder (toekomstige) studenten. Maar TikTok draait om snelle video’s en dat is in praktijk soms best lastig te maken.
We kennen waarschijnlijk allemaal de student journey wel: de reis die zowel de (aankomend) student als de organisatie maakt totdat er een studiematch is.
Tijdens het online evenement op hebben we het gehad over newsrooms: een spil binnen de communicatieafdeling als je goed wilt anticiperen op informatie uit het werkveld en daarop wilt voortborduren.
Op donderdagmiddag 11 oktober 2018 verzorgden we, samen met Rep en Roer een middag vol inspiratie voor onze relaties die werkzaam zijn in online communicatie voor onderwijs en onderzoek.