Campus Wageningen University & Research
online community's

Succesvolle online community’s. Waar begin je?

Een levendige en succesvolle (interne) online community ontstaat door (intrinsiek) gemotiveerde gebruikers, een helder doel en effectief communitymanagement. Op welk platform dan ook. We helpen je bij het vertalen van ideeën naar functionaliteiten, prioriteren die samen met je en helpen bij de implementatie. Vervolgens trainen en begeleiden we je communitymanager.

We helpen jou om beter te worden in allerlei aspecten van online communicatie, zodat jouw instelling vervolgens online succes behaalt en jouw medewerkers meer online impact kunnen genereren.

Ideeën vertalen naar functionaliteiten

Een online community zet je op met een helder doel. Je wil dat mensen elkaar op thema’s kunnen vinden. Of dat de organisatie zich op een bepaalde manier ontwikkelt. Het doel van je community bepaalt dus het programma van eisen. Welke functionaliteiten zijn daarbij zinvol en welke niet?

Online community’s bouwen

Social intranet, interne community’s, tribes, een online netwerk… Het maakt niet uit hoe je het noemt: online community’s zijn ideaal om snel en eenvoudig ideeën, gedachten, kennis en ervaringen uit te wisselen. Hoe zet je zo’n succesvolle community op?

Oog voor de organisatie

Een succesvolle online community drijft vooral op de intrinsieke motivatie van haar leden. Daarom is het zo belangrijk om in de aanloop de stakeholders en potentiële leden op een juiste manier te betrekken. Dat doen we met brainstormsessies en gesprekken.

Platformselectie

Eenmaal in kaart gebracht welke must haves, should haves en could haves er zijn, kunnen we helpen met de selectie van het meest geschikte platform. Dat kan bijvoorbeeld Harmonics van Winkwaves zijn of een oplossing van Microsoft.