Studenten in een rij
studentenreis

Ga de verbinding aan. Met de hybride studentenreis.

Het kiezen van een studie is een ingewikkeld proces met grote gevolgen, een proces met vele tussentijdse beslismomenten en momenten met externe invloeden. In elke fase in het proces kun je online en offline communicatie en marketing inzetten. We helpen je bij het optimaliseren van je middelen en het meekrijgen van je organisatie, afgestemd op de studentenreis.

De hybride studentenreis

Een studie kiezen is niet een momentopname, het is een proces met veel fases. In elk van die fases gedraagt een studiekiezer zich anders en heeft hij andere vragen. Jouw onderwijsinstelling kan invloed hebben op keuzes op de contactmomenten: touch points.

Door het proces in kaart te brengen heb je regie over de communicatie.

Alle neuzen dezelfde kant op

Door studiekeuze als een proces en als reis te beschouwen wordt duidelijk dat studiekeuze een verantwoordelijkheid is van de hele organisatie. Dat vergt afstemming en een gezamenlijke aanpak.

Eenduidige communicatie zorgt voor waardevolle instroom.

Optimaliseren van je middelen

Door aan de ene kant te kijken naar de behoeften van de student en aan de andere kant naar de touch points, krijg je zicht op kansen en valkuilen.

Daarmee kun je direct aan de slag om je offline en online middelen relevanter maken voor je aankomende student.

Relevante inzet van middelen betekent meer impact.

De hybride studentenreis in de praktijk

Laat je inspireren door onze blogs over studentenreis