Over crisiscommunicatie zijn al veel boeken, literatuur, blogs en ook whitepapers geschreven. Dat gaan wij dus niet ook nog eens doen. Wat we wel doen is een heel praktische training aanbieden specifiek voor communicatieadviseurs bij onderwijsinstellingen. Een training waarin we ingaan op wat een (dreigende) online crisis is en wat die kan betekenen voor jouw organisatie. Wat de rol is van online, wat je kunt doen om in de gaten te houden wat er over jouw organisatie en jouw thema’s wordt gezegd.
En natuurlijk gaan we in op de acties die je kunt ondernemen om een (dreigende crisis) te managen. Door te monitoren, door de interactie aan te gaan en door content te creëren.
Trainen doen we in groepen, samen met jullie en aan de hand van veel voorbeelden uit de praktijk. Wij brengen onze expertise en ervaring in zodat jullie bij een volgende crisissituatie handvatten hebben om de situatie het hoofd te bieden, de regie te pakken en die te houden.
We bieden de trainingen online crisismanagement aan in samenwerking met Rep en Roer crisis- en reputatiemanagement. Een bureau dat gespecialiseerd is in crisis- en reputatiemanagement en personal branding. In de trainingen combineren we onze expertise van online communicatie met de expertise en ervaring van Helmi Geeve van Rep & Roer.
- Wat online crisismanagement is
- Hoe je een crisisstrategie opbouwt
- Hoe je een (mogelijke) crisis kunt monitoren
- Hoe je het verloop van een crisis kunt beïnvloeden
De trainingen worden online gegeven in drie sessies van twee uur. Tussen de sessies zit steeds één week. Let op: na 21 april zitten er eenmalig twee weken tussen omdat het 5 mei Bevrijdingsdag is.
- 7, 14 en 21 april 2021
- 12 mei
- 2 juni
Er zijn minimaal vier deelnemers nodig om een training te laten plaatsvinden.

De kosten zijn € 425 (excl. btw) per deelnemer. Inschrijven kan door onderstaand formulier in te vullen.
-
22 april 2021
Zo houd je de regie over de webcare
Organiseer jij het webcare team binnen je organisatie? Dan heb je waarschijnlijk voldoende uitdaging...
-
12 april 2021
Zoek de samenwerking in mediamonitoring
Bij wie of welke afdeling hoort mediamonitoring? Wie bepaalt op welke kanalen, met welke zoekwoorden...
-
8 april 2021
Samenhang in communicatie rondom #normaalacademischpeil op social media
Op dinsdag 6 april zagen wij in onze tijdlijnen op zo’n beetje alle social mediaplatformen bericht...
-
8 maart 2021
Reputatie meten met de Sustainable Development Goals
Universiteiten en hogescholen willen graag de reputatie van hun instellingen meten. De meeste hebben...