Reputatie analyse en management

Analyse en duiding van jouw merk, reputatiepijler en thema’s.

Om je (persoonlijke) reputatie te kunnen managen moet je eerst inzicht krijgen in jouw merk, hoe dat wordt ervaren door je stakeholders en met welke thema’s en pijlers jouw merk wordt geassocieerd (en in welke mate). Met behulp van de software van onze partner OBI4wan maken we een nulmeting en analyses van de reputatiepijlers die belangrijk zijn voor jouw organisatie en die aansluiten bij de kernwaarden van jouw organisatie. We kunnen de meting herhalen zodat we inzicht kunnen geven in jouw reputatie uitgezet tegen tijd. Ook kunnen we jouw reputatie benchmarken ten opzichte van andere organisaties in jouw branche. We kunnen de analyses voorzien van duiding zodat we de data en inzichten relateren aan ontwikkelingen in de maatschappij. 

Een analyse is uiteraard een goed begin, met de inzichten kunnen we met jullie beleid en strategie bepalen waarmee jullie reputatie op het niveau blijft of komt waar jullie het willen hebben. We helpen jullie ook bij het omzetten van strategie naar de daadwerkelijke acties die worden uitgevoerd door jullie webcareteam, ambassadeurs of redacties. Dat doen we door training, workshops of persoonlijke begeleiding. 

Door te luisteren naar communicatie over en door de organisatie en die inzichtelijk te maken voor een team stellen we jouw organisatie in staat effectief en daadkrachtig te handelen, content te creëren en de interactie aan te gaan. Niet achteraf en om te repareren, maar proactief en vanuit een ambitie.

We gaan graag met je in gesprek. Neem je contact met ons op?

Producten

Realtime mediamonotoring en reputatiemanagement

Blogs
Projecten
Testimonials

Ontwerpen personal branding strategie en ambassadeurstrainingen bij NWO

Karlijn is een vriendelijke en overtuigende professional. In een aantal sessies heeft zij mij inzicht gegeven in wat social media kunnen betekenen voor mij en onze organisatie.

Marjolijn Robijn - Hoofd levenswetenschappen bij NWO

Implementatie en begeleiding OBI Engage en OBI Brand Monitor bij Wageningen University & Research

Wageningen University & Research heeft samengewerkt met Noscura voor de implementatie van OBI Engage en OBI Brandmonitor. Noscura heeft daarbij de implementatie van de nieuwe tool in de organisatie begeleid. Daarbij hebben ze niet alleen betrokken medewerkers getraind en wegwijs gemaakt in de tool maar ook intensief meegedacht bij de inrichting van de tool. Hun kennis en jarenlange ervaring op het gebied van online communicatie en social media is daarbij van grote toegevoegde waarde. Deze actieve en betrokken houding hebben we als zeer positief ervaren. Noscura is daarbij echt een kennis en sparringpartner wat het eindresultaat zeer ten goede komt.

Gemma Kregting - Project Manager New Digital Business at Wageningen University & Research

Strategie werving, ontwerpen en implementeren campagne bij SOMT University of Physiotherapy

Noscura heeft SOMT University of Physiotherapy geholpen met diverse Google Adwords campagnes. Ze hebben ons hierbij geadviseerd over de strategie en geholpen met de uitvoering. Dit is de tweede keer dat ze ons helpen met Google Adwords en tot nu toe zijn we erg tevreden met de resultaten. De samenwerking met Noscura is erg prettig: ze zijn transparant over wat ze kunnen betekenen, hebben zeker verstand van zaken en zijn altijd bereikbaar voor toelichting. Kortom, Noscura is een fijne samenwerkingspartner die wij zeker aanbevelen!

Lotte Germans - Hoofd corporate communicatie bij SOMT University of Physiotherapy

Advies en training online profilering lectoren Hogeschool Rotterdam

Ik ben zeer tevreden over de samenwerking met Noscura. Noscura heeft in diverse settings onze lectoren van Hogeschool Rotterdam geholpen om hun online profilering te verbeteren. De aanpak van Noscura is er steeds op gericht om inzicht te geven en concrete handvatten te bieden; dat werkt goed! Het is fijn samenwerken; ze hebben actuele kennis, veel ervaring en komen de afspraken na. Kortom: pragmatische aanpak met diepgang.

Desiré de Jong - Strategisch communicatieadviseur bij Hogeschool Rotterdam
Liv Kooijmans

Mijn ambitie: mensen en ondernemingen laten groeien - Mijn kenmerken: enthousiast, creatief, pragmatisch - Ik ben goed in: conceptontwikkeling, mensen meekrijgen, improviseren - Ik word blij van: creëeren, interactie - 🖐