Neem contact met ons op


Karlijn:
06 4247 3080


Rob:
06 8183 4114


Lisa: 
06 2218 8613

 

Diensten

Noscura ontwerpt online communicatie: luisteren – interactie – contentcreatie waarbij online monitoring, actieve en reactie webcare en relevante content elkaar versterken. Wij helpen kennisintensieve organisaties en non-profit instellingen om vanuit het hart te communiceren, zodat je een diepere connectie kunt maken met al je betrokkenen. Dit doen we door te analyseren, communicatie te ontwerpen, te implementeren en te evalueren.

Onze diensten lopen uiteen van het formuleren van een volledige online strategie tot het gezamenlijk implementeren van webcare in jouw organisatie en het geven van workshops aan jou en je collega’s. Daarnaast kunnen we de volledige content-creatie en online klantenservice in jouw organisatie opzetten en ook de uitvoer (gedeeltelijk en tijdelijk) overnemen.

OBI4wan

Noscura is de exclusieve partner van OBI4wan en de producten van OBI4wan in de onderwijssector.

De software van OBI4wan ondersteunt de drie aspecten van online communicatie aan de hand waarvan Noscura strategische online communicatie ontwerpt:  luisteren – interactie – contentcreatie.

We zetten de software van OBI4wan in om online communicatie processen te optimaliseren en we trainen medewerkers het beste uit de producten te halen. Hierbij is ons uitgangspunt altijd dat de software een middel is om de organisatiedoelstellingen te behalen.

Onze kracht ligt in het combineren van de kennis van de OBI4wan producten met de kennis van de sectoren waarin wij werken.

Lees meer over OBI4wan.

Activeren van ambassadeurs

Het echte inhoudelijke verhaal van een organisatie zit niet alleen bij de afdeling marketing en communicatie, maar bij de medewerkers en (in het geval van een onderwijsinstelling) bij de onderzoekers en studenten. Als elke medewerker, onderzoeker of student een ambassadeur zou zijn en als hij of zijn ook nog zelf content actief zou zijn met delen, interactie aangaan of creëren van content in de eigen sociale netwerken, dan heb je goud in handen!

Maar het inzetten van ambassadeurs wordt vaak onderschat of er mist de benodigde bewustwording. Daarom is het verstandig experts in te schakelen om je ambassadeurs beter in te kunnen zetten.

Lees meer over het activeren van ambassadeurs.

Ontwerp van communicatie

Wij helpen kennisintensieve organisaties, culturele en non-profit instellingen om vanuit het hart te communiceren, zodat ze een echte connectie kunt maken met al hun betrokkenen. Dit doen we door te analyseren, communicatie te ontwerpen, te implementeren en te evalueren.

Analyse & advies

Een online communicatiestrategie (de processen, de afspraken, de workflows, de uitvoering, de tooling ter ondersteuning, etcetera.)  is in onze ogen het resultaat van een ontwerpproces. Wij noemen onszelf bij Noscura dan ook ontwerpers van online communicatie. We werken volgens onderstaand ontwerpproces met jou aan strategische trajecten op het gebied van online communicatie.

Lees meer over het analyseproces.

De implementatie

Een goede analyse en strategie valt en staat met een correcte implementatie hiervan. De protocollen kunnen nog zo goed ontworpen zijn, zonder een goede implementatie valt dit in het niet. Bij het ontwerpen van een strategie en de procedures moet al goed worden nagedacht hoe deze keuzes goed worden geïmplementeerd. 

Lees meer over de implementatiefase.

Interim management

Met name in de implementatiefase van een nieuwe strategie, of in de uitvoering ervan, kun je handen tekort komen. Je loopt de kans dat de gestelde ambities niet waargemaakt kunnen worden doordat er niet genoeg expertise en tijd aanwezig is in je team om de ambities te verwezenlijken.

Bij Noscura werken we ook op interimbasis. Gewoon, net even die handjes extra die je nodig hebt. Schakel gerust Rob, Karlijn of Lisa in voor die aantal benodigde uurtjes.

Lees meer over het inhuren van Noscura.

Integreren klantenservice

Webcare / online klantenservice en fysieke klantenservice komen steeds dichter bij elkaar te liggen. Je wil immers dat je klanten dezelfde indruk krijgen en hetzelfde geholpen worden bij een balie als op social media. Je wil dat een vraag gesteld kan worden via WhatsApp en je wil ook dat het antwoord eenduidig gegeven wordt. Je wil dat de tone of voice aan de telefoon hetzelfde is als die op je online kanalen. Je wil voorkomen dat vragenstellers naar antwoorden gaan shoppen in je organisatie.

Lees meer over integreren klantenservice.

Anders nog iets?

Verder zijn er nog veel communicatieve vraagstukken waar je als organisatie tegenaan loopt. Hoe krijg je het personeel mee in het communicatieproces? Hoe monitor je de markt? Hoe zorg je zelf dat je weet wat je wil monitoren?

Loop jij rond met een vraagstuk? Aarzel niet om ons te bellen/ mailen/ appen/ aan te spreken! We denken vrijblijvend met je mee.