Kunstwerk campus TU Delft

Technische Universiteit Delft (TU Delft) Effectieve trainingen online impact als PhD-kandidaat
1 september 2023

Wil je meer weten?

Mail je vraag aan Rob Speekenbrink of bel: 06 8183 4114

"The reflective exercises, which I could do at my own pace, allowed me to find a niche within my network in which I can make a contribution."
Timothy Houtman TU Delft, PhD. Candidate

Noscura verzorgt inspiratiesessies, workshops en trainingen. Om kennis te maken met een platform, om de aanpak van een team verder te professionaliseren of om online impact te vergroten. Bij de TU Delft verzorgen we trainingen waarbij we PhD-kandidaten trainen

Wat was de vraag?

Kunnen jullie onze PhD-kandidaten trainen zodat ze zichzelf beter kunnen profileren op social media, met name op LinkedIn?

De context

Online communiceren over dat onderzoek is voor de meeste wetenschappers niet de primaire focus. Het maatschappelijk debat over een veelheid van onderwerpen wordt echter wel online gevoerd. 

In deze training helpen we PhD-kanidaten van de TU Delft om hun expertise te claimen op social media en wetenschappelijke waarde toe te voegen op een platform als LinkedIn of X (Twitter)

Dit was onze aanpak

De trainingen aan PhD-kandidaten bestaat uit een mix van e-learning en bijeenkomsten op locatie met de groep deelnemers. We besteden veel aandacht aan de persoonlijke situatie van de PhD-kandidaat en aan het groepsproces. We leren hen te werken vanuit de ‘what’s in it for me?’ en daarbij te bepalen hoe ze online communicatie kunnen gebruiken hun onderzoeksdoelen te behalen. Geen tijdsbesteding dus maar investeren in online communicatie. Dit doen ze door keuzes te maken. Wij helpen bij het maken van die keuzes.

  • Gestructureerde en compacte opzet van training die aansluit bij aanpak wetenschappers
  • Live meetings combineren met theorie via e-learning met quizzes en opdrachten 
  • Deelnemer maakt eigen socialmediastrategie tijdens de training
  • Deelnemers helpen elkaar

Eindresultaat

  • Eigen professioneel en wetenschappelijk profiel als uitgangspunt
  • Keuzes gemaakt waardoor online communicatie eenvoudiger wordt
  • Persoonlijke socialmediastrategie als naslagwerk
  • Tijdsinvestering in plaats van tijdsbesteding aan social media
  • De training heeft plaatsgevonden in 2021 en 2022. in 2023 en 2024 vindt de training opnieuw plaats.