Erasmus Universiteit Rotterdam

Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) Opstellen en uitrollen communicatiestrategie rondom Erasmus Professors
18 september 2023

Wil je meer weten?

Mail je vraag aan Rob Speekenbrink of bel: 06 8183 4114

Wat was de vraag?

Kunnen jullie ons helpen met het analyseren van de huidige communicatie rondom de Erasmus Professors van de Erasmus Universiteit? Daarnaast willen we graag een advies over de communicatiestrategie waarmee we de Erasmus Professors als boegbeeld kunnen inzetten voor de reputatie en uitstraling van onze universiteit.

De context

Begin 2023 zijn twee Erasmus Professors aangesteld bij de Erasmus Universiteit Rotterdam. Deze hoogleraren zijn het boegbeeld van de universiteit, om het onderzoek dat ze doen en om de manier waarop ze als wetenschapp bedrijven. Eveline Crone en Moniek Buijzen doen wat ze doen op de Erasmiaanse manier. De universiteit profileert zich met ‘creating positive societal impact’, iets wat Eveline en Moniek van nature doen. 

We hebben de rol die de Erasmus Professors professors hebben als onderdeel van de corporate communicatie van de universiteit geanalyseerd en daar vervolgens conclusies uit getrokken. De adviezen zijn vervolgens opgevolgd en geïntegreerd in de universiteitsbrede middelenmix

Dit was onze aanpak

  • Analyse van bestaande middelen en samen met klant opstellen van uitgangspunten
  • Interviews met een aantal interne stakeholders;
  • Documenteren van de analyse, conclusies en advies;
  • Creëren van content binnen de opgestelde strategie;
  • Terugkoppeling met interne stakeholder, met als doel dat de organisatie de werkzaamheden; opneemt in de (dagelijkse) werkafspraken.

Eindresultaat

  • Overzichtelijk analyse- en adviesdocument;
  • Erkenning van de rol van boebeelden voor de corporate communicatie;
  • Toekomstbestendige strategie;
  • Werkafspraken;
  • Nieuwsberichten, pagina Erasmus Professors in website Erasmus Universiteit.