
SURF
Online communicatie- en ambassadeursaanpak met focus
17 september 2021
Wil je meer weten?
Mail je vraag aan Karlijn de Wit of bel: 06 4247 3080
Wat was de vraag?
Kunnen jullie een boost geven aan onze (Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT) online communicatie én ambassadeursaanpak?
De context
In het Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT werken 39 hogescholen en universiteiten aan de kansen die digitalisering het onderwijs biedt. Het Versnellingsplan is in 2019 van start gegaan als een gezamenlijk initiatief van SURF, Universiteiten van Nederland en de Vereniging Hogescholen.
Eind 2022 zit de eerste vier jaar van het Versnellingsplan erop. Het is belangrijk dat in dat de producten en resultaten zo goed mogelijk landen in de universiteiten en hogescholen. Dit bracht veranderende communicatiedoelen met zich mee.
Het communicatieteam van het Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT zag de toegevoegde waarde van effectieve online communicatie in het realiseren van die veranderende communicatiedoelen en wilde in deze case, met hulp van Noscura, hier het maximale uithalen.
Dit was onze aanpak
- Analyse huidige online communicatie
- Interactieve sessie met het team. Met kritische vragen, kennisdeling, genereren van nieuwe ideeën, advies, antwoorden
- Gesprek over huidige ambassadeursaanpak
- Advies hoe ambassadeursaanpak naar volgend niveau te krijgen
- Training voor online ambassadeurs
Eindresultaat
- Een geactiveerd, geïnspireerd en up-to-date communicatieteam
- Focus op de juiste prioriteiten om de online communicatie aan te laten sluiten bij de doelen en doelgroepen in 2022
- 10 getrainde ambassadeurs
“Wat Noscura onderscheidt van andere marketingbureaus, is dat het écht gestoeld is op kennis. Ze zijn professioneel en gestructureerd. Dat paste heel goed bij ons en bij onze doelgroep. Het traject heeft ons bruikbare adviezen voor de langere termijn en bruikbare praktische oplossingen opgeleverd. Waar we nog steeds het resultaat van zien.”