Boekenwand bibliotheek TU Delft, deel van LDE universities

Leiden-Delft-Erasmus Universities (LDE) Doelgerichte online campagnes

“Ze snappen de wereld van onderzoek en onderwijs, hebben een prettige manier van samenwerken en staan voor kwaliteit en effectiviteit.”
Katja Hoiting Communicatiemanager

Wat was de vraag?

Kunnen jullie ons (LDE Universities) helpen een aantal maatschappelijke thema’s middels online campagnes aan ons te verbinden?

De context

De ambities van Leiden-Delft-Erasmus Universities (LDE) zijn vertaald naar maatschappelijke thema’s die aansluiten bij de internationale, nationale en regionale maatschappelijke agenda’s en ontwikkelingsdoelen. Om deze verschillende thema’s aan LDE Universities te binden, is Noscura gevraagd om meerdere online campagnes op te zetten.

De focus ligt op één verhaal vormen over de verschillende campagne berichten met inhoudelijke sterke en uitnodigende content. Daarbij was het van belang ook de verschillende centres aan te haken.

Dit was onze aanpak

  • Opzetten scope en ontwerp van de campagnes
  • Ophalen van inhoud, schrijven van de berichten en aansturen van de ontwerper voor beeldmateriaal
  • Het plaatsen op de juiste momenten op social media
  • Het bewaken van de planning
  • Analyseren van de data en het resultaat

Eindresultaat

  • De consitentie stroom organisch en gesponsorde content over de verschillende maatschappelijke thema’s zorgt voor een heldere profilering van LDE Universities
  • Verbeterde samenwerking en eigenaarsschap van LDE Centraal en de verschillende centres
  • Beter begrip van de platformen LinkedIn en Twitter

Noscura heeft ons zeer goed geholpen met social media, zowel strategie als uitvoering, van tekst en design tot campagne voeren en bereik inkopen. Ze snappen de wereld van onderzoek en onderwijs, hebben een prettige manier van samenwerken en staan voor kwaliteit en effectiviteit.

Wil je meer weten?

Stel je vraag aan Teatske Greijdanus

of bel: 06 2239 1949