Bank in centrale hal Avans Hogeschool waar digitale didactiek zich bevindt

Avans Hogeschool Marktanalyse, communicatiestrategie en -aanpak voor het lectoraat Digitale Didactiek

Wat was de vraag?

Kunnen jullie ons helpen om de positie en communicatiestrategie van het lectoraat Digitale Didactiek van Avans Hogeschool in Nederland te versterken?

De context

Het lectoraat Digitale Didactiek van Avans Hogeschool was pas een klein jaar van start toen de lector bij ons aanklopte. In dat eerste jaar was zoveel gebeurd, zoveel opgestart en tegelijkertijd moest er nog zoveel gebeuren. Het ontbrak nog aan een heldere communicatiestrategie en -aanpak, maar dit werd wel steeds belangrijker. Daarom was het fijn om hier hulp bij te krijgen.

De lector was duidelijk op zoek naar de unieke stem van haar lectoraat tussen alle onderzoeksgroepen die zich met vergelijkbare onderwerpen bezighouden. Daarom zijn we deze opdracht gestart met een uitgebreide marktanalyse.

Dit was onze aanpak

  • Marktanalyse: onderzoek naar vergelijkbare onderzoeksgroepen in Nederland, hun positie en hun communicatie-activiteiten
  • Doelgroepanalyse: doelgroepen en hun (informatie)behoefte in kaart
  • Kansen voor positionering lectoraat Digitale Didactiek identificeren
  • Brainstormsessie op weg naar communicatiestrategie voor Digitale Didactiek
  • Werksessie op weg naar een concrete communicatie-aanpak

Eindresultaat

  • Uitgebreide rapportage van markt- en doelgroepanalyse
  • SWOT-analyse voor het lectoraat en advies voor positionering
  • Communicatiestrategie met communicatiedoelen, -doelgroepen en -boodschappen die een stevige basis geeft voor de langere termijn
  • Door het team van onderzoekers gedragen communicatie-aanpak voor de kortere termijn
  • Een aantal uitgewerkte communicatiemomenten als voorbeeld en inspiratie.
  • Samenvatting van strategie en aanpak in twee handzame kaarten

Wil je meer weten?

Stel je vraag aan Karlijn de Wit

of bel: 06 4247 3080