Bank op de campus van Erasmus Universiteit Rotterdam, een van de LDE Universities

Leiden-Delft-Erasmus Universities (LDE) Verkenning van communicatie rondom nieuw onderwijsaanbod

Wat was de vraag?

Kunnen jullie ons helpen grip te krijgen op waar en hoe we de ‘ideale’ LDE-student aanspreken?

De context

Leiden-Delft-Erasmus Universities (LDE) gaat zelf onderwijs aanbieden, zowel door het faciliteren van studentenmobiliteit als met nieuw onderwijs. Hiermee komt er voor LDE een nieuwe doelgroep, studenten, bij. Dit betekent ook een aanvullende communicatieboodschap en wellicht nieuwe of aanvullende middelen. 

Daarnaast heeft LDE rondom dit onderwerp sterk te maken met de gelaagdheid van de organisatie. De drie afzonderlijke universiteiten communiceren immers ook zelf over het onderwijsaanbod. Welke rol en plek wil en kan LDE hierin pakken?

Dit was onze aanpak

  • Drie sessies waarvan de eerste met het volledige LDE-bureau
  • Eerste sessie over strategie, over de ‘what’, de ideale student en alumni
  • Een tweede sessie met communicatiepecialisten van de drie universiteiten waar we hebben gekeken naar de studentenreis
  • Een derde sessie met twee leden van het LDE-bureau om het plan concreet te maken en te vertalen naar acties

Eindresultaat

  • Een antwoord op:
    • Wat LDE Universities bijdraagt aan het aan het aanbod van de drie universiteiten
    • Hoe LDE Universities dat doet
  • Een kennismaking en start van samenwerking met communicatiemedewerkers van de drie universiteiten
  • Inzicht waar het LDE-onderwijs past binnen de studentenreis

Wil je meer weten?

Stel je vraag aan Teatske Greijdanus

of bel: 06 2239 1949