Studenten overleggen aan tafels bij Maastricht University

Universiteit Maastricht Gedegen advies over socialmedia-inzet

Wat was de vraag?

Kunnen jullie ons helpen om de bestaande socialmedia-accounts van Maastricht University te inventariseren en te analyseren. Kunnen jullie vervolgens helpen bij het stroomlijnen van het inzetten van social media?

De context

In de loop van de jaren was er bij Maastricht University een mix van social media accounts ontstaan. Via deze accounts werd content verspreid en konden vragen gesteld worden. De organisatie achter en doelen van deze accounts waren echter niet optimaal.

Dit was onze aanpak

  • Analyseren van de huidige situatie
  • Advies over keuze van platformen
  • Advies over samenvoegen van accounts op deze platformen
  • Advies over de organisatie van het beheer van de accounts
  • Advies over vastleggen afspraken en terugkerende overleggen
  • Workflows opgesteld
  • Trainingen ontworpen en gegeven
  • Overlegvormen opgestart
  • Socialmedia-accounts samengevoegd
  • Overtollige socialmedia-accounts uitgefaseerd

Eindresultaat

Een gedegen advies over het strategisch en efficient inzetten van socialmedia-accounts door Maastricht University.

Wil je meer weten?

Stel je vraag aan Karlijn de Wit

of bel: 06 4247 3080