Neem contact met ons op


Karlijn:
06 4247 3080


Rob:
06 8183 4114


Lisa: 
06 2218 8613

Twee gouden tips voor LinkedIn pagina’s

Twee gouden tips voor LinkedIn pagina’s

Op LinkedIn deel je vanuit je bedrijfspagina met jouw volgers waar je als bedrijf mee bezig bent. Alle medewerkers met een LinkedIn profiel zijn hier natuurlijk ook aanwezig als een verlengstuk van je organisatie. Hun persoonlijke netwerken zijn heel relevant en berichten van personen worden beter ontvangen dan berichten van pagina’s. Het is dus logisch om met je medewerkers aan de slag te gaan om van hen echte ambassadeurs te maken.

De afgelopen weken zag ik een tweetal ontwikkelingen voor LinkedIn pagina’s die perfect passen bij deze ambassadeurs aanpak. Ik deel ze graag met je.

Delen van berichten

Als persoon kun je op LinkedIn berichten van personen en van pagina’s delen in je eigen netwerk. Voor pagina’s bestond die mogelijkheid nog niet. Nu wel!
Aan elke LinkedIn pagina kun je drie community hashtags toevoegen. Als je, als paginabeheerder, op een van deze hashtags klikt, dan krijg je een lijst van alle berichten op LinkedIn waar deze hashtag in staat. Deze berichten kun je vervolgens delen naar je eigen pagina.

Door als pagina ook af en toe een bericht van een persoon te delen, laat je aan je volgers zien dat jouw organisatie bestaat uit mensen. Mensen met een passie voor hun vak, mensen die keihard werken aan een evenement, mensen met specialistische kennis, noem maar op.
Andersom geef je je collega’s met deze nieuwe functionaliteit een breder podium via je bedrijfspagina.

Je collega’s informeren

Zodra je een bericht op je pagina plaatst kun je, via de drie puntjes in de rechterbovenhoek, alle medewerkers van je organisatie een notificatie sturen over dit bericht. Dit kun je één keer per zeven dagen doen.

Nu ben ik er groot voorstander van om personen vooral te leren om zelf goede berichten te maken. Berichten die passen bij hun eigen expertise en waar ze hun eigen verhaal in kwijt kunnen. Klakkeloos delen van corporate berichten heeft veel minder effect. Maar af en toe kan het heel handig zijn om je medewerkers een heads-up te geven van een bericht dat voor iedereen interessant is om te delen. Ook is het, bijvoorbeeld voor collega’s die minder actief zijn op LinkedIn, een laagdrempelige manier om toch iets te delen in het persoonlijke netwerk.
Mijn advies is om hier als paginabeheerder zorgvuldig mee om te gaan. Het wekelijks pushen van van een bericht naar al je medewerkers lijkt mij averechts werken.

Wil jij meer weten over het werken met LinkedIn ambassadeurs in je organisatie? Ik kom graag langs voor een kop koffie om je er meer over te vertellen.

Karlijn de Wit

"Doorgaan tot het goed is, altijd positief, echt luisteren, nieuwe dingen uitproberen, analytisch, kritisch, altijd op de hoogte van trends, public speaker, lekker buiten sporten, op de knieën in eigen moestuin, fietsen." Dat is Karlijn :-)

Geen reacties

Reageer