Neem contact met ons op


Karlijn:
06 4247 3080


Rob:
06 8183 4114


Lisa: 
06 2218 8613

Snoepzakjes – Jouw merk en jouw thema’s als traktatie

Snoepzakjes – Jouw merk en jouw thema’s als traktatie

De laatste weken waart een “nieuwe” term rond op ons kantoor: het “snoepzakje”. Niet echt nieuw natuurlijk, het snoepzakje is een algemeen bekend fenomeen dacht ik: een meestal zoete traktatie die je als kind meekrijgt na een kinderfeestje. Om de gedachte aan het feestje en de jarige en de energie van het feestje zelf nog even vast te houden.

Bij Noscura is het een rapport met daarin inzicht in jouw merk en jouw thema’s een snoepzakje gaan heten. Het rapport is een visuele en tekstuele weergave van de online content en interactie rondom jouw zoekopdrachten – die jouw merk en jouw onderwerpen omvatten.

En er zijn zeker overeenkomsten te vinden in beide snoepzakjes 🙂

Na afloop van een ambassadeurstraject (bijvoorbeeld met onderzoekers van een onderwijsinstelling) maken wij van jouw persoonlijke merk (hoofd, hart en handen) en de thema’s die je tijdens het traject voor jezelf hebt opgesteld een rapport dat we vanaf dat moment wekelijks naar je mailadres sturen.

In dit rapport vind je hoeveel, door wie en wanneer je naam (in allerlei schrijfwijzen) genoemd wordt. Niet alleen zoeken we op je naam (en uiteraard je social media handles) maar we zoeken ook naar jouw thema’s. Zo krijg je inzicht wie er bijvoorbeeld over duurzaamheid het meeste invloed heeft gehad, of op welk moment van de dag er het meest over jouw onderwerp content plaatst en op welke platformen. Het geeft je de mogelijkheid om de interactie aan te gaan en het geeft je een idee welke interactie en content bij jou passen.

Omdat we het rapport elke week weer aan je sturen houden we je alert en blijf je op de hoogte van jouw merk en de onderwerpen waarvan je vindt dat ze “van jou” zijn. We weten immers heel goed dat actief worden op een social platform niet hetzelfde is als actief blijven. Het rapport is een hulpmiddel om het luisterproces te faciliteren zodat jij alleen maar in actie hoeft te komen als het voor jou meerwaarde op kan leveren.

Wil je ook een snoepzakje? Doe mee met een ambassadeurstraject

Rob Speekenbrink

Al vele jaren ontwerper van online communicatie in hart en ziel. Vindt het leuk om door te vragen en de onderste steen boven te krijgen. Ik ben dol op de benadering van online communicatie vanuit nieuwshaakjes en zoek graag met humor de grenzen op.

Geen reacties

Reageer