Neem contact met ons op


Karlijn:
06 4247 3080


Rob:
06 8183 4114


Lisa: 
06 2218 8613

Ambassadeurs van vmbo en mbo: Skills the Finals #stf19

Ambassadeurs van vmbo en mbo: Skills the Finals #stf19

Van 20 t/m 22 maart 2019 zijn de Skills The Finals, een uniek en gratis toegankelijk beroepenevenement. Finalisten van de Skills Talents (vmbo) en Skills Heroes (mbo) vakwedstrijden gaan de strijd met elkaar aan. Wie wordt de beste van Nederland in zijn of haar vakgebied? Skills The Finals is een van de jaarlijkse evenementen, in samenwerking met de MBO-Raad en SBB, onder de noemer ‘dit is mbo’  en ter promotie van het beroepsonderwijs. In dit blog kijken we naar de online aandacht voor #stf19, #skillsheroes en #skillstalents.

Eerder schreven we over ambassadeurs van het MBO. Skills The Finals is dus een een afsluiting van de wedstrijden waarin de beste vmbo en mbo studenten winnaars worden. Het is een groots opgezet evenement en bezoekers kunnen naast de wedstrijden ook stands, presentaties, workshops en (LOB) experiences bezoeken.

Photostream

Genoeg redenen om te kijken of er op sociale kanalen over het evenement wordt gepost. Ik heb gezocht op berichten waarin een of meerdere van de hashtags zijn gebruikt. Dat levert in de periode vanaf 20 maart 2019 (de eerste dag van het evenement) het volgende beelden op:

In bovenstaande photostream zien we foto’s van alle openbaar beschikbare social media platformen, zoals Twitter, Instagram en Facebook pagina’s.

Woordenwolk

Als we van de gevonden berichten een woordenwolk maken zien we het volgende beeld ontstaan:

Duidelijk is dat men de wedstrijd in verband brengt met #ditismbo en het is duidelijk dat verschillende (v)mbo-instellingen actief posten, soms met “eigen” hashtags.

Narrowcasting

Omdat het evenement nog in volle gang is heb ik een narrowcasting gemaakt. Hierin halen we alle berichten realtime op en tonen we verschillende elementen in wisselende schermen. Je kunt dus live meekijken met de finale. Door te klikken op onderstaande narrowcasting open je een nieuw scherm.

De analyse en de narrowcasting is gemaakt met OBI Engage van OBI4wan. Meer weten? Neem gerust contact met ons op.

Rob Speekenbrink

Al vele jaren ontwerper van online communicatie in hart en ziel. Vindt het leuk om door te vragen en de onderste steen boven te krijgen. Ik ben dol op de benadering van online communicatie vanuit nieuwshaakjes en zoek graag met humor de grenzen op.

Geen reacties

Reageer